mdbz Creative Commons License 2006.09.13 0 0 1935
„És szeretnék a válaszokból tanulni! De komolyan!” Ennek őszintén örülnék, de eddigi eszmecseréink sajnos ennek pont az ellenkezőjét bizonyítják:-( „Tényleg, miért van? A kérdés alapján arra gondolnék, hogy kimondottan a "hidraulikus járművekre" a hidraulika miatt van megadva a legkissebb tartós sebesség – de mi most nem erről beszélünk. Akkor tényleg, miért?” A keletkezett veszteséghő elvezetésének határai miatt. Hogy nem tartozik ide? Szerinted. Szerintem meg nagyon is. A hajtómű túlmelegedése miatt az iv. is túlmelegszik, mivel elég nagy felületen szoros, fémes kapcsolatban állnak egymással. A túlmelegedett olaj kenési tulajdonságaival kivánságodra később bővebben is foglalkozhatunk. "Mennyi ez a Dácsia esetében? Különböző irodalmak szerint más és más. Én az „Augusztus 23” Művek Bukarest, A 700 LE-s DIESELHIDRAULIKUS MOZDONY KARBANTARTÁSI ÉS ÜZEMELTETÉSI UTASÍTÁSA címűt tartom mérvadónak. A 221 oldalon azt írják egy táblázatban hogy tolató fokozatban fokozatban, 0 ezreléken 1200 tonna terhelés esetén 15 km/h 600 lóerő pl az előbbi könyvbe, de rá van írva az irányváltóra is, igaz csak „hozzáértők” számára A tipusjelben olvasható utolsó számjegy x 100 „Tényleg, mennyivel is? Én ugyanis nem 1200 tonnát írtam (1700-at, de ez mindegy)” Én sem figyelmetlenségből írtam 1200-at, ugyanis az előbbi táblázat nem tartalmaz ennél nagyobb számot, tehát az 1700 tonna szerintem jelentős túlterhelés, ráadásul (igaz kicsivel) a kritikus sebesség alatt. „ tolatási mozgásként. És mint ilyenre szerintem nincsenek terhelési korlátozások egyetlen utasításban sem. Ha tévednék, kérlek javíts ki, mert egy hónap múlva vizsgák lesznek, és nem szeretnék ott hamis "biztonságérzettel" megjelenni!” Nos, hamis biztonságérzettel szerintem nem állsz rosszul! A mozdony gyártó szíveskedtek azt is leírni, hogy a tolatási műveleteket 200 – 600 tonna terheléssel célszerű végezni, 600 – 1200 tonna között pedig az elegyet célszerű több részre osztani, ekkora tömeggel csak bejárásos tolatást szabad végezni. Hogy ez nem vág egybe a MÁV utasításokkal? Igaz, sem a Menetrendfüggelékkel, sem a Műszaki Táblázatokkal. Igaz. Viszont ha az utasítások készítői elolvasták volna a gyári előírásokat, valószínűleg most sokkal jobb véleménnyel lennénk a Dácsiákról. „Tényleg, mennyi? Csak nem kevesebb, mint amit a motor be tud vinni? És ezt az értéket hol hoztátok a mi tudomásunkra?” 600 lóerő pl az előbbi könyvbe, de rá van írva az irányváltóra is, igaz csak „hozzáértők” számára A tipusjelben olvasható utolsó számjegy x 100 „A túlterhelés általában mindenre negatív hatással van... :-)” Végre valamiben egyetértünk! Mikor milyen... A sok fakezű mozdonyvezető elkoptatja. Már megint egyetértük::-) „Szétcsúszik! Eltaláltam? :-)” El! És kapaszkodj meg a terhelés hatására! Akár hiszed akár nem! „Soseis próbáltam...” Szerintem meg többször is, csak nem hozták a tudtodra. „Természetesen előfordulhat.” Neeem!:-) „1.) Mi (főleg én) mozdonyvezetők mindent csak elcseszünk (ezért hülyék vagyunk, vagy hülyék vagyunk, és ezért cseszünk el mindent), a műhely meg mindig kiköszörüli a csorbát.” Én ilyet nem állítottam, főleg nem rólad, de tény hogy a vasutas fórumokon néhányszor (az esetek tört részében) próbáltam korrigálni a mozdonyvezetők téveszméit (gyakorlatilag sikertelenül) igen volt hogy téged is próbáltalak helyesbíteni, (csavar – rotációs) a reakcióból leszürve minimális sikerrel. „De nem hiszem, hogy a hozzáértés fokmérője lenne az, hogy hányat rontott, vagy ki hányat javított. „ Azért aki bemegy a malomba az csak lisztes lesz előbb utóbb nem? „(Találkoztam nem kevés olyan szerelővel, aki el tudta mondani, hogy mit csinál, de hogy miért, arról fogalma sem volt.)” Annyi idő sajnos már nincs visza az életemből hogy le tudjam írni én milyen mozdonyvezetőkkel találkoztam! „3.) Annak, hogy a gépek nem bírják az üzemszerű igénybevételt, semmi köze sincs a fenntartás színvonalához, a dolgozók hozzáértéséhez, a felelősség egyértelműen az üzemeltetést terheli...” Mivel nem értünk egyet abban mi az üzemszerű nincs min vitatkoznunk. Remélem kellőképpen kioktató, lekezelő stb. voltam, ez volt minden célom.
Előzmény: M62 187 (1902)