Bocsáss meg de azt a BM-et elirtam, PM / Páncélos Naszád/ akart lenni.
Igy igaz , a VN vagyis vontató naszád és nem AN, amint már irtam a flottának 6 db. állt rendelkezésére. Lakóhajók vontatására használták, de költcsön is voltak adva , többekközött a FOKÁ-nak sodres -uszályok vontatásásra, vagy a vizügynek köves uszályok vontatásásra Dunabogdánybol.
A hat darabbol négy egyforma volt kettő viszont más felépitményü volt.
Sajnos az aknász-dereglyéről nincs képem, ebből volt három aluminiumbol készült és egy vasbol. Ezeket kimondottan M-aknatelepitésre és felszedésre használták.
Az M betü megfigyelt aknát jelent, ezekből készültek az aknazárak, vagyis a Duna egy szelvényének teljes lezárása.
Ezeken a dereglyéken egy kapudaru volt két oldalon sineken gördült , láncos emelőszekezet volt rajta. A hátsó része fecskefarok szerüen volt kiképezve, hogy eközött eresztették vizbe az aknákat és eközött emelték ki A parton egy kiépitett gyujtóállomás volt ahonnan az aknákat tudták robbantani. Minden akna egy kábellel volt összekötve ezzel a gyujtóállomással.
Ezek a dereglyék, hogy hová kerültek sajnos nem tudom, de egy darab átépitésre került, hogy a búvárok tudják használni. Kapott egy felépitményt, ahol a búvárfelszerelést tudták elhelyezni.