M62 187 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1888

"A hiba általában úgy jelentkezett, hogy először csak az egyik irányba dobta ki az irányt..."

 

Azt kérdeztem: "jól reteszelt irányváltónak mi baja lehet..."? Ugye, a jól reteszelt irányváltó nem kapcsolgat terhelés alatt magától üresbe? Ha nem, akkor hogyan törne össze?

 

"Szóval ne higyj MDcskének se, ő jónéhány irányváltót cserélt, ezek szerint csak unalmában :-))"

 

Én is unalmamban utazok (úgy értem: vezetek) már 15 éve Dácsiákon, és unalmamban lettem vasútgépész is. Ezen idő alatt egyszer alattam is tört össze irányváltó, gépmenetben (aznap háromszor maradtam fekve különféle hibákkal :-)) Ezért is arra kell gondoljak, hogy az irányváltó meghibásodása, annak mértéke nem a továbbított elegy tömegétől függ, hanem a ki-be kapcsolás pillanatában jelentkező teljesítménytől és a fogaskerekek kapcsolóköri sebességeltérésétől. Így viszont 1700 tonnát vontatni éppen olyan "kockázatos", mint gépmenetben intenzíven gyorsítani. Tény, hogy szar irányváltóval nem érdemes nagy terheléseket továbbítani, mert nő a meghibásodás kockázata, de a 47-es irányváltója nem az 1700 tonnás terheléstől megy tönkre, hanem a bizonytalan hajtáskapcsolattól...

Előzmény: tojásos nokedli (1887)