SLX-350 Creative Commons License 2006.09.04 0 0 11168

Szia Mc-elek,

 

".... a DOT besorolás nem csak az adott fékolaj forráspontját jelenti hanem a kémiai összetételét is. vagyis egy autóba DOT3 helyett pl DOT4-et teszek könnyen a karmantyúk bánhatják ...."

 

van benne valami de nem egészen így.... A fékfolyadékok valóban különböző vegyi összetételben készül(het)nek de ennyire nem gáz a helyzet: a napjainkban általánosan használt DOT3 és DOT4 minősítésű minősítésű fékfolyadékok egyaránt készülhetnek glikol-éter bázison, a DOT4és a DOT5.1 pedig valóban készülhet borát-észter bázison is de mindez egy tisztességes (pl a Zaporozsec 968 utáni időkben gyártott autóban üzemelő) karmantyúnak abszolút semmi gondot nem okozhat.

A "normális" autókban egyedül a szilikon bázisú DOT 5 fékfolyadékok használata kerülendő: a glikol-éterre és/vagy borát-észterre kalibrált tömítések itt már vélhetően valóban feladják a tömítésért folytatott harcukat, másrészt mivel a szilikon teljesen víztaszító, a fékrendszerben összegyűlő víz egyáltalán nem oszlik el hanem egy szép vízzárvány képében bármikor nullázhatja a fékhatást.

Előzmény: Mc-elek (11139)