Macskapecér Creative Commons License 2006.08.30 0 0 1858
Szia!

Bár nem ez volt a kérdés, és igazából nincs LT-m, tehát ráadásul kívülről pofázok bele... De. Sok-sok motor kipróbálása után biztosan állíthatom, hogy a 650-es Burgman és az LT között semmiféle párhuzam nem vonható, még akkor sem, ha a Burgonya tömege érzésed szerint 300 körül van. Egyébként megnéztem, 238 kg a saját tömege. Viszont nem mindegy, hogy hol van a motor súlypontja, stb. Nem kívánok oktatni, de azért szerintem ez a váltás meggondolandó. Láttam már összement arcú motorost, pedig "csak" egy 750-es Hondára ültette rá az oktató, és ő is - állítása szerint - rengeteget motorozott nagytestű robogóval.

Azoknak, akiknek - a társaságunkból - LT-je van, mindannyian többszázezer kilométert motoroztak már, és elmondásuk szerint szükség is van a rutinra egy ekkora motor kezeléséhez. Biztosan el lehet vele motorozgatni, mert mindennel lehet közlekedni, ha kellően óvatos az ember. Viszont szerintem ezt a fajta motorozást nem igazán lehet élvezni és tapasztalatból mondom, hogy nem ezek lesznek a tulajdonságok lesznek a fő problémáid.

A "kardánhajtás által érezhető negatív tulajdonságokról" pedig szerintem csak az beszélhet, aki nem ült még kardános motoron. Ez egyáltalán nem elítélendő, de ezek szerintem sztereotípiák. Valóban érezni a kardánt, de ez semmiképp sem értékelhető negatív tulajdonságként. Ha így volna, akkor a lánc negatív tulajdonsága pedig az volna, hogy húszezrenként ki kell cserélni.

Szóval ha mindenképp kitartasz az LT mellett, akkor az a legjobb, ha felhívod a BMW-t és megkérdezed, hogy van-e tesztmotor, és kipróbálod. Lehet, hogy egy LT-stől választ kapsz a kérdéseidre, de ez mégsem ugyanaz, mint testközelből tapasztalni. Ha a józan ész diktálná a motorváltást, akkor előbb próbálkoznék egy RT-vel, vagy GT-vel. Bár ez utóbbiak esetében is volt "szerencsém" olyat látni, magam előtt a sorban, amitől elfogott harctéri idegesség. Szóval jártatom én itt a számat, de mindezt a testi épséged megkímélése céljából teszem.

Körte
Előzmény: esgé650 (1848)