Nagyon köszönöm a hozzászólásokat!
Most akkor pontosítok. Előre bocsájtom, hogy nem értek telefonokhoz, pláne telefonvonalakhoz, de itt a cégnél ezt (is) a nyakamba sózták, úgyhogy értetlenkedésem ebből fakad...
A telefonvonalak kiépítése még akkor történt amikor én nem voltam a cégnél, sőt! ma már senki nincs a cégnél, aki akkor itt volt, beleértve a nagyfőnököt is. Ez a hagyaték, ezzel kell kezdenünk valamit. :(
- Latya, eltaláltad a telefont anno egy számítógépes csapat intézte. Hogy miért ISDN2? fogalmam sincs, talán a kedvező ár? nem tudom, nem látok bele az előfizetéses konstrukciókba, soha nem foglalkoztam vele, több mint 10 éve "kerülöm" a Matávot.
- Az kiderült, hogy valóban párhuzamos a bekötés mivel több készüléket egyszerre beemelve hallják egymást.
- Fontos, hogy a számok ezek maradjanak, hosszú évek óta ezek a számok vannak...
-Tehát, azon a telephelyen két db ilyen ISDN2 vonal van! + az egyikre egy tarifaszámláló is kötve van. :) Az egyik számpár két készüléken csörög, a másik négyen. A készülékek analógok. A jövőben mindenképpen telefonközpontos verzióra váltunk, de erre az idén nincs lóvé :(. Itt a központban eleve telefonközpontos verzió van és itt is ISDN2 van. Fax a telephelyen nincs.
Az, hogy miért így kell működnie a vonalaknak? (minden készülék egyszerre csörögjön, és ha vki beszél, akkor más nem tud), nem tudom, ezt kaptam ukászba, hogy így legyen. A kivitelező cég átvariálta, erre kijött ez a "hiba", és most ezzel kezdjek vmit, mer' így nem jó. "Poén", hogy ez évek óta így volt (csak a készülékek száma nőtt és a helyzetük keverődött most át), és csak most tűnt fel az egyik nagyfőnöknek, hogy hívja a telephelyet és nem veszi fel senki! Há' mi van ott? nem dolgozik senki?? Aztán kiderült, hogy szerencsétlen ott dolgozó, éppen beszélt a telefonon...
Latya, a b. verziód tetszetős, csak nem tudom, hogy kéne kivitelezni? Pl. hogy kapcsolom ki a bekopogás funkciót és hogy nyírom ki a hangpostát (értelmezésem szerint ez lenne a jó megoldás)? Egyáltalán én mint ügyfél ezt meg tudom tenni??
- Nem tudom fontos-e, ezért inkább leírom, hogy T-Systems ügyfelek vagyunk.
- még 1 kérdés, most nézem itt a telcsiszámlánkat, és minden ISDN2 előfizetésnél van egy "szöveges tájékoztató számváltozás" tétel 1150-ért, ez mi a gránát tudja vki?