http://video.google.com/videoplay?docid=7872581752243793889
Steve Visco előadása a Lawrence Berkeley National Laboratory-ban fejlesztett SOFC-ről (Solid Oxid Fuel Cell)
2003-as előadás, de sok érdekes dolgot lehet tanulni belőle.
Steve Visco úgy véli, hogy a hidrogén-gazdaság kifejlődése előtt még sok akadályt kell legyőzni. Többek között megtudhatjuk, hogy az üzemanyagcelláknak 2 típusa van: egyik amelyik 80 oC-on működik - Pt katalizátorral, és van olyan amelyik 800..1000 oC-on működik - itt nincs szükség Platinára. Az autókban az első tipust - a PEM-et (Proton Exchange Membrane vagy Polymer Electrolyte Membrane) használják. Ennek hátulütője, hogy csak a platina kW-onként 60 dollárba kerül.
A hidrogén-gazdaság másik nehezítése, hogy a igen nehéz a hidrogént a töltőállomásig szállítani. Gyakorlatilag a hidrogént 500 km-re szállítani annyi energiát igényel mint amennyi energiát tartalmaz a szállított hidrogén.
A LBNL-ben fejlesztett SOFC egy rögzített üzemanyagcella, ami metánt fogyaszt és áramot generál kb 70%-os hatásfokkal. A cél az berendezés árát 400 dollár / kW alá vinni.