mimi1 Creative Commons License 2006.08.07 0 0 24

Gyermekotthonban dolgozom.

Sokféle készülék létezik, "természetesen" az itteni gyerekek nem kapják meg a több százezres készülékeket, de első készülékként éltalában nem is ajánlják a digitális készüléket, hanem a hagyományos kézi állításút.

A szoktatás során valóban nem állítják először maximálisra a készüléket, fokozatosan kell egyre hosszabb ideig használni (a gyerek diktálja a tempót). Van amelyik ki sem engedte venni, van amelyiket megrémítette a nagy zaj.

Ha valóban hallássérült a gyermek, akkor folyamatosan kell szurdopedagógussal konzultálni, illetve fejlesztésre hordani. A ti tapasztalatotok alapján (nem reagál, jobban figyel, megrémül a hangosabb zajoktól, stb.), majd később a gyerek jelzései alapján állítják be a legoptimálisabbra a készüléket.

A szurdopedagógus a foglalkozások alkalmával ellenőrzi a készüléket is (elemet, beállításokat, a készülék működését). Ő az aki végigköveti a gyerek fejlődését szinte felnőtt koráig. Ma már néhány nagyon súlyos esetet, illetve a hátrányos családokból kikerülő gyerekeket kivéve mind normál általános iskolába járhat. Itt a szurdopedagógus segíti az iskolai pedagógust is a tanításban, meg persze a gyereket is.

Az ötéves gyerek nem a legideálisabb családból került ki, a mai napig állítják, hogy otthon beszélt a gyerek:)

Természetesen az értelmi fejlődésnek nem tesz jót, ennyi ingerszegénység, de az ép értelmű gyerek hihetetlen dolgokra képes, be tud pótolni még ekkora hiányosságokat is, de szegényke már sokkal előrébb tarthatna, ha máshova születik.

Előzmény: vt75 (23)