legard Creative Commons License 2006.08.07 0 0 235
Ezt a két képet Én küldtem, nézz bele a 199-es topikba.

Az AN-ekkel fordultunk, két féle fordulót hajtottunk végre. Az egyik az együtt és egy irányba fordulás, ennél a belső AN kissebb ivben a külső nagyobb ivben fordult.
A másik a kifordulásos, ahol a vezérhajó utasitása alapján a két hajó összezárt, majd kis ivben kifordultak.

Ezt a manővert AM-ekkel nem lehet végrehajtani, mert a kereső-kötél a fartükör közvetlen közelében van és túl nagy ivben kellene fordulni, a Duna meg nem olyan széles, hogy ezt végrelehessen hajtani.

Az An-ek vonóhorga , a hajó 1/3-ad részében van elhelyezve, ez lehetővé tette a szükebb forduló végrehajtását.

A kötél-terelőt csak beszedéskor és kiengedéskor használtuk-ha használtuk- mert épp ez akadájozott volna a fordulók végrehajtásában

A sebesség a keresés közben nem több mint 3-4 km/o Nem kellett félni , ha megfogott valamit nem csapodtunk össze.

Ha megfogott valamit akkor a két hajó összezárt, a horogban lévő kötelet megcseréltük, igy egy hurok kelettkezett, majd a part felé vontattuk. Ti is ezt a módszert alkalmaztátok ?

Persze nem azt mondtam, hogy az AM-ekkel nem lehet mechanikusan keresni, csupán azt, hogy nem alkalmasak erre a feladatra. Ezt a véleményemet továbbra is fenttartom.

Előzmény: peye (234)