_misi Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14712

Pl. az autóbuszok az úton haladás közben vagy a megállóban nyomnak nagyobb vályút az aszfaltba? Hová tesznek inkább masszívabb betont vagy kockakövet?

 

Csak ezen párhuzam sántaságával vitatkoznék, az azóta írtakkal kevésbé:

Mert ez ha ténylegesen használható párhuzam lenne, akkor az azt jelentené:

minél lassabban megy a vonat annál jobban veszi igénybe a pályát... Tehát ezért mennek szét a mellékvonali pályák :))))

 

Inkább az az igaz, hogy a megálló személyvonat időt vesz igénybe, csökkenti a vonalátbocsátási kapacitását...

 

Vasútnál a pálya igénybevétele a sebességgel és a tengelyterheléssel arányosan nő. Az arány szakkönyvekben van benne.

 

Nézzük meg pl, hogy ha villamosítanak egy vonalat (pl. Fehérvár-Szombathely) és odakerülnek a monomotoros V43-asok elég hamar kigödrösítik "szétverik" a pályát... De ez itt Offtopic.

 

Mindenképpen furcsa, hogy a vonat tengelyszámát/terhelését nem veszik olyan arányban figyelembe a phd-nál ahogy reális lenne. 

 

Előzmény: rm40 (14680)