Pl. az autóbuszok az úton haladás közben vagy a megállóban nyomnak nagyobb vályút az aszfaltba? Hová tesznek inkább masszívabb betont vagy kockakövet?
Csak ezen párhuzam sántaságával vitatkoznék, az azóta írtakkal kevésbé:
Mert ez ha ténylegesen használható párhuzam lenne, akkor az azt jelentené:
minél lassabban megy a vonat annál jobban veszi igénybe a pályát... Tehát ezért mennek szét a mellékvonali pályák :))))
Inkább az az igaz, hogy a megálló személyvonat időt vesz igénybe, csökkenti a vonalátbocsátási kapacitását...
Vasútnál a pálya igénybevétele a sebességgel és a tengelyterheléssel arányosan nő. Az arány szakkönyvekben van benne.
Nézzük meg pl, hogy ha villamosítanak egy vonalat (pl. Fehérvár-Szombathely) és odakerülnek a monomotoros V43-asok elég hamar kigödrösítik "szétverik" a pályát... De ez itt Offtopic.
Mindenképpen furcsa, hogy a vonat tengelyszámát/terhelését nem veszik olyan arányban figyelembe a phd-nál ahogy reális lenne.