takarito Creative Commons License 2006.07.18 0 0 1557

Ha valaki nem képes felfogni Isten Igéjét sem egészben sem részeiben, az nem bizonyítja a felfuvalkodottságát, az a balgaságát bizonyítja. Hamisan vádolni (tehát értetlensége, másképp szóló véleménye miatt az érveléseiben szerepet egyáltalán nem játszó jellembeli hibákat feltételezve) bárkit lehet, erre példát találni senkinek nem kell messzire mennie. Maga Pál apostol is jeleskedik az ilyen balgatag ítélkezésekben.

Például:

Titus 3,10-11:

Az eretnek embert egy vagy két intés után kerüld;
Tudván, hogy az ilyen romlott, és vétkezik, önmaga is kárhoztatván magát.

Ez valójában a Pál apostollal egyet nem értő emberek erkölcsének meggyalázását,  vétkezéssel való rágalmazását és a kárhoztatás vádjának szimpla átruházását (Pál maga nem meri talán vádolni még őket) adja példaképül minden kereszténynek.

Én természetesen ezek fényében eretnek vagyok. De az egyet nem értést egyenesen az alázat hiányával magyarázni veszélyes és igazságtalan dolog, Különösen amikor az egyetnemértés okai nyílvánvalóak. A szerecsen ugyan hitt de az igaz Ésaiás prófétában bízva, de most a tévedésekkel tele rakott levelekkel hirdető Pál apostolt utasítom el. Az alázatra hivatkozva azért te sem fogadnád el a hamis próféták tanításait, úgy gondolom. Pál apostol előttem tehát nem olyan mint Filep a komornyik előtt, aki megmagyarázza, hanem olyan aki félremagyarázza az írásokat. Bocs.

 

Lássuk az élet elméleted.

A te felfogásod és az én felfogásom között az a különbség, hogy míg te a szellem alatt valamilyen megintcsak misztikus létező nem testi dolgot értesz, addíg én a szellem alatt a gondolkodást értem, lélek alatt az érzelmeket és test alatt pedig a hús és vér megfelelőit. Ezeket azért nem fogjuk tudni egyeztetni, mert ama misztikus szellem valóságot csak hit által lehet kialakítani az elmében, ennélfogva mindenkiben olyan valóság alakul ki arról, amilyet el tud képzelni, addig gondolkodás valóban van, érzelmek valóban vannak és hústestünk valóban vannak. És Jézus tanításai ilyen hétköznapi értelemmel is megérthető, tapasztalható valóságokról beszél.

Míg én tudomásul tudom venni a gondolkodás körlátozásait és a tudatlanság és balgaság megfelelőivel ennélfogva lépten nyomon találkozol, valamint a lélek és az érzelmek korlátozásait és a keményszívűséget, az érzéketlenséget szintén naponta tapasztalni tudod, addig a te általad elképzelt misztikus szellemvalóságot senki nem tudja tapasztalni csak "hinni" tud benne, és hit által elképzelni.

 

Azonban Jézus az Isten valóságát jött kinyilatkoztatni. Isten lélek és szellem, ezért bölcsességet éppen úgy tud adni az embereknek mint szeretetet. Jézus kapcsolatot ajánl fel vele, de nem szellemi képzelgést hit által, hanem élő kapcsolatot ennek a valójában élő (de talán sötétségben és tévedésben élő) ember számára. Jézus tud gyógyítani, feltámasztani és a sötétségből megszabadítani. Ezek mind olyan dolgok, amelyek a valóságban is megtalálod a megfelelőit. Gyógyítani lehet a testet, sötétséget pedig meg lehet szüntetni a gondolkodás és az érzelmek korlátozásaitól való felszabadítása által.

Szó nincs semmi misztikáról, semmi vallásról, semmi egyházról vagy ceremóniáról. Jézus amit hozott az életbölcsesség, amely a legegyszerűbb ember életében is tud segíteni, amíg a Pál apostol által teremtett vallás, a ceremónia és az egyház nem tud.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: vámmentes (1534)