v_peti Creative Commons License 2006.07.07 0 0 12992

Párhuzamosságok, amiket nem lehet teljesen felszámolni:

 

Van egy vasútvonal: A-B-C-D-E-F között. Vannak buszok is. A busz A és B között jobb, mert B-ben kissé, de nem nagyon messze van az állomás. C-be is jó a busz, mert sűrűbb, mint a vonat, és több helyen megáll. D-be már a vonat egy kicsivel jobb. F-be már egyértelműen jobb. De E-be, F-ből szintén a busz a jobb. Sűrűbb, és a vonat kissé messze van a falutól. Az A-ból menő busz meg be sem megy ide.

Mi szűnjön meg? A-ból E-be vagy F-ből B-be a vonat is jó, mert a nagyobb sebesség kompenzálhatja a gyaloglást. A-ból vagy F-ből D-be megél mind a kettő egymás mellett. A buszon jó a helyközi forgalom, de az A-F vonalról a vonat versenyképesebb lehet G-be vagy H-ba, viszont a busz is jól megél párhuzamosként is, és a vonat sem megy tönkre.

 

A-F legyen durván, de nem pontosan a 8-as vonal. G Tatabánya, H meg Budapest.

 

Mi a teendő? tényleg ki kell írtani, mindent a mi párhuzamos??? Nem kellene inkább összehangolt menetrend és közös bérlet???

 

Most nem beszéltünk azokról a településekről, amiket a kiszolgáló buszok Az A-F vonal részbeni érintésvel szolgálnak ki. A-B-J pl. Most a busz csak B-ből induljon, addig meg menjenek vonaton? Az F-E-K vonal esetén az A-ból utazóknak jó, ha csatalkozást biztosítunk mondjuk E-n, ha van rá igény.