LG RH7500 Creative Commons License 2006.07.04 0 0 294

Sziasztok!

 

Leírom, hogy én miért utáltam meg a helyi Opel márkakereskedőt. Eléh hosszú lesz, de így tárgyszerű.

 

Tavaly tavasszal úgy döntöttünk, hogy vásárolunk egy új személygépkocsit. Ehhez nem kis mértékben az is hozzájárult, hogy már 8 éves volt az F Astránk,  valamint nem nagyon bírtam a nagy meleget klíma nélkül. Ráadásul ekkor szinte minden autóforgalmazó hatalmas tavaszi kedvezményekkel kínálta az autóit. Körülnéztünk a kínálatban, és úgy döntöttünk, hogy régi vágyunkat, valamilyen egyterű családi autót fogunk venni. Négy autó jött szóba. Az Opel Meriva, a Renault Scenic, a Citroen Xara Picasso, és a Ford Fusion. Eddig egy Opel Astra Caravan elégedett tulajdonosa voltam, ezért talán márkahűségből is, és azért mert legjobban a Meriva tetszett, az Opel Meriva mellett döntöttünk. Körbenéztünk az ország Opel márkakereskedőinél, akiktől árajánlatokat is bekértünk. Fontos szempont volt az is, hogy hol van készleten nekünk megfelelő felszereltségű Meriva, hogy ne kelljen várni a gyári rendelésre, és nyáron már élvezhessük a hűs utazást.

 

"Szerencsére” Szekszárdon ahol lakunk, a Gemenc Opel Autócentrum telepén pont volt egy nekünk tökéletesen megfelelő felszereltségű autó. Május 13-án Pünkösdi ünnepek előtt feleségemmel bementünk a kereskedésbe egyeztetni a vásárlás részleteit. Az üzletkötő hölgy rendkívül kedves és szolgálatkész volt. Vásárlási hitelben és a használt gépkocsink beszámolásában is megegyeztünk. Nekünk az volt a kérésünk, hogy a használt autóból szeretnénk átülni az újba, mert nem szeretnénk egy napig sem autó nélkül maradni. Emiatt inkább vállaljuk azt is, hogy értékén alul számítsák be az Astra Caravan gépkocsinkat. A hölgy viszont arról győzködött minket, hogy jobban járunk ha mi magunk adjuk el a régi Opelünket, mert túl sok a használt autójuk, nehezen tudnak túladni rajtuk, és mi is jobban járunk anyagilag és a biztosítás miatt ha mi adjuk el. Az új autó átadását is meggyorsítja, ha a használt autóval nem nekik kell foglalkozniuk. Így hát abban maradtunk, hogy ha tudjuk, akkor mi adjuk el az autót, ha nem, akkor marad a beszámítás. Jeleztük azt is, hogy június 9-tól üdülni megyünk egy hétre, és autóra mindenképpen szükségünk van. Erre azt mondta az üzletkötő, hogy valószínűleg akkor már az új autóval mehetünk, majd megsürgetik a papírmunkát. Nyugodtan adjuk el a régi autót ha tudjuk, mert ha véletlenül még sem tudnák időre átadni az új autót, akkor ingyenesen egy teszt autót kaphatunk kölcsön a belföldi üdülésünk idejére. Kellemesen meglepődtünk, hogy ilyen európai színvonalú kiszolgálásban van részünk. Rögtön alá is írtam egy előszerződést a telepen lévő autóra.

 

Ünnepek után, május 18-án írtuk alá a többi szükséges okmányt, a hitelkérelmet, a használt autó beszámítási opciót, valamint befizettem az előleget. Mint utólag kiderült, akkor a rengeteg aláírni való közt előre aláíratták velem az új Meriva gépkocsi átadás-átvételi jegyzőkönyvét is, amin nem szerepelt dátum. Sajnos én ezt akkor nem is vettem észre a millió papír között. Erre a tisztességtelen magatartásra csak később derült fény.

 

Május 29-én eladtuk az Opel Astra Caravan gépkocsinkat. Másnap május 30-án felhívtam az Opel Gemenc Autócentrum üzletkötőjét ez ügyben. Nagyon örült a hírnek, hogy így nem nekik áll majd a pénzük a beszámított autóban, hanem egyből megkapják a kialkudott árát. Frissében jeleztem azt is, hogy akkor viszont szeretnénk minél előbb megkapni az új autónkat, különös tekintettel arra, hogy június 9-tól nyaralni megyünk. Erre azt a kimért választ kaptam, hogy az átadás még legalább 3-4 hét. Nem értettem a dolgot, mert ekkorra már a hitelemet is jóváhagyta a bank, hiszen postán megkaptam róla az értesítést. Ekkor felhívtam az üzletkötő figyelmét arra, hogy akkor a beígértek szerint legalább valamilyen kölcsön teszt autót adjanak az üdülés 1 hetes idejére. Erre azt a választ kaptam, hogy már mind ki van ígérve, és különben sem kaphatnám meg 3 napnál hosszabb időre. Ez már nem ugyan az a vevőcsalogató igéret volt, mint amikor a megrendelést aláíratták velünk! Ekkor felháborodva azt kértem ismételten, hogy akkor sürgősen intézzék az új autóm átadását, hiszen már több hete ott áll a telepükön. Azt állította, hogy erre sajnos nincs lehetőségük. Sajnos minden egyezkedési kísérletem kudarcba fulladt. Hab a tortán, hogy a hitelező banktól a CIB Credit Rt.-től ekkorra már megkaptam az első havi, (június 20-as határidejű) törlesztésre szóló fizetési felszólítást. Egy olyan autóra, amit még át sem vehettem!!!

 

Gyakorlatilag igen szorult helyzetbe kerültem, mert hittem az adott szóban, ígéretben, és az üzleti becsületben. Nem hittem volna, hogy egy ilyen túlkínálati piacon, ahol a gyártók milliókat költenek reklámra a márkájuk népszerűsítésére, ezt meg lehet tenni egy vevővel. Nem hittem volna, hogy egy márkakereskedés megengedheti magának azt, hogy így lejárassa egy márka hírnevét. Az üzletkötővel való vitánk után azonnal kerestem Süveges Urat a tulajdonost, de a titkárnője szerint sajnos nem lehetett elérni.

 

Este végső elkeseredésemben keresgéltem az Interneten, hogy ki a felsőbb szerve a márkakereskedőknek. A fórumokat olvasva kellett rádöbbennem, hogy mennyi panasz van az Opel márkakereskedőkre. A szekszárdi kereskedésről különösen lesújtó volt az Internetes fórumozók véleménye! Végre találtam egy információt, és ez alapján sikerült a budaörsi székhelyű OSE (Opel Southeast Europe Autóforgalmazó Kft) egyik segítőkész ügyintézőjével beszélnem. Elpanaszoltam neki az ügyünket. Azt mondta, hogy nekik sajnos nincs ráhatásuk a kereskedőkre, de azért megpróbál közvetíteni Süveges Úr felé, aki a Gemenc Opel Autócentrum tulajdonosa.

 

Másnap reggel Süveges Úr valóban fel is hívott, így végre neki is elmondtam a problémámat. Azt az ígéretet kaptam, hogy rendezni fogja az ügyet, és az üdülésre meg lesz az autónk. Aznap délután hívtak is a márkakereskedésből, hogy mielőbb menjek be, fizessem be a maradék önrészemet (az eladott autóm árát), és a 9-ei üdülésemre tekintettel 8-án délelőtt átvehetem az autót. Másnap be is fizettem a teljes önrészünket.

 

Ekkor jött a következő tortúra. Én az általam kiválasztott OTP Garancia Biztosítónál kívántam megkötni a Casco-t, és a kötelező felelősségbiztosítást is, mert ez a bank nyújtotta számomra a legmagasabb szintű szolgáltatást, és messze a legkedvezőbb díjakat is. Az sem mellékes, hogy immár 22 éve vagyok az OTP bank ügyfele. Ezt a biztosítót nem akarták a kereskedésben elfogadni. Hosszas vita után abban maradtunk, hogy én személyesen kötöm meg a biztosítást az új autóra, még mielőtt a gépkocsit átvenném. Kértem tőlük egy papírt, ami az autó adatait tartalmazta, és még aznap délután megkötöttem a biztosításokat. Másnap június 1-én át is adtam a kereskedésben az erről szóló igazolásokat.

A biztosítónál az ügyfélszolgálatos hölgy hívta fel a figyelmemet arra, hogy a papír amit a kereskedőnél kaptam, és ami az új autó adatait tartalmazza, az az előre aláíratott átadás-átvételi papír másolata. Erről egyébként én aláíráskor nem is kaptam példányt, hiszen ezt az autó átvételekor kellett volna aláírnom. Ez messze kimeríti a tisztességtelenség fogalmát!

 

Szerda (június 8) reggel 9-re volt megbeszélve az autó átadása. Éppen a taxira vártam, amikor felhívtak a márkakereskedésből, hogy csak másnap tudják átadni az autót. Nagyon felháborodtam, hiszen másnap már indulnunk kellett volna nyaralni. Engem, mint vevőt kioktatott az üzletkötő, hogy mit háborgok, hiszen örülhetek, hogy ilyen gyorsan soron kívül átvehetem az autót. Veszekedés, fenyegetőzés után aznapra, szerda délutáni átadásra kaptam újabb ígéretet. Végül is délután valóban átvehettem az autót.

 

Történt még egy meglepő dolog, amikor átadáskor elbúcsúztak tőlem. Az üzletkötő azt mondta, hogy 2-3 hónapon belül fogok kapni az Opeltől egy kérdőívet, mely a kiszolgálásról stb-ről fog kérdéseket feltenni. Ha ezt a kitöltetlen lapot és borítékot behozom hozzájuk és leadom, akkor egy 5 alkalomra szóló ingyenes, teljes körű kézi autómosás és autóápolási kupont kapok. Ezzel a "gesztussal” gyakorlatilag meg akarták vásárolni a véleményemet. Tisztességes ez a hozzáállás???

 

Aki egyszer ezen a tortúrán átment, az valószínűleg soha többet nem áll szóba Opel márkakereskedővel. Én is most már ebbe a csoportba tartozom, pedig az Opel autók egészen jók! De hát ezen kívül van még sok egészen kiváló autómárka, és zömében tisztességesen bánnak a vevőkkel. Öcsém szintén tavaly vásárolt egy Peugeot 307-es gépkocsit, és a szerződés aláírása után 4 nappal át is vehette a márkakereskedésben az új autót. Vagy a sport társ apuka, aki most vett egy Ford Fiestát. Kedden lerendezték a papírokat, és következő kedden, már ott feszített a kormány mögött. Nem hiszem, hogy az Opel, aki milliókat költ az autói népszerűsítésére, megengedheti magának az ilyen, sajnos nem egyedi esetet, ami súlyosan csorbítják a márka hírnevét, és emiatt vásárlókat veszít el. Sajnos ezek után már nem tudom hogy merném e ajánlani bárkinek is új Opel gépkocsi vásárlását, persze nem az autók minősége miatt. Ja, még el nem felejtem, 2 éve a kolléganőm új Corzájának mint utólag kiderült, "magától" ki volt tekeredve a kilóméteróra spirálja, úgy hogy átadás után a kapuból már fordult is vissza a szervízbe (ugyan ebben a márkakereskedésben). 

 

 

 

Pont 3 hete megint be akartak csapni ugyanitt. Jelezték, hogy vigyem a kötelező az 1 éves szervízre a kocsit. 7000km-van benne, és olajcserén voltam náluk 3 hónaposan 3000Km-nél. Mondtam, hogy nem viszem, mert ez ECOFlex szervizes. Szerintük nem az, tehát vigyem be szervízbe mert különben ugrik a gari. A szervizért 30 ezer Ft-ot akartak lenyúlni rólam. Kénytelen voltam a GM magyarországi központjának állásfoglalását kérni, ahol is megerősítették az amúgy a szervizkönyvben is leírt ECOFlex szervízciklust.

 

Hát ennyit a tapasztalatokról.