lcoder Creative Commons License 2006.07.03 0 0 408
Ami a dolgok átláthatóságát nehezíti: mi az, ami a valódi átalakítás, s mi az, ami a korrekció(megszorítás).
Ez egyszerû: ha a rendszert átalakítom, csökkentem az adminisztrációt, gyorsítom a folyamatokat, csökkentem az állampolgárok költségeit az reform, ha csak elküldöm az embereket az megszorítás. Pl. egy hivatalban dolgozik 5 ember, állampolgáronként 5 oldalas papírt kell kitölteni. A tevékenységhez azonban max. 3 sor adatra lenne szükség, a többi rendelkezésére áll a hivatalnak. Ennek ellenére bekérik mind a 3 oldal anyagot. Ügyfél körmöl, hibázik, hivatalnok szintén körmöl, hibázik, esetleg megadja azokat az adatokat az ügyfélnek amit õ sem tud, de a hivatal számítógépében benne van. Így az 5 ember mellett kb fél nap alatt végez egy ügyfél. Reform az ha olyan adatlapot kérnek be az ügyféltõl ahol csak a cég azonosítója és 3 sor információ szerepel, azt az ügyfélszolgálatnál egy ember gyorsan beírja, nyomtat egy igazolást az ügyfélnek és kész, így a várakozás 1 hivatalnok mellett le fog csökkenni úgy egy órára, ha még webes felületet is adnak a dolognak akkor még tovább csökken a ráfordított idõ. Ez így reform. Ha ehelyett marad minden a régiben de az 5 emberbõl 3-mat elküldenek akkor a maradék 2 dolgozik látástól mikulásig, az ügyfél jó esetben egy nap alatt végez, és amikor az államháztartás kissé konszolidálódik akkor ismét felveszik a 3 embert a hivatalba hogy ésszerû idõ alatt megtörténjen az ügyintézés. Ez utóbbi folyamat a megszorítás....