Fireboy Creative Commons License 2006.06.29 0 0 1499

 

 Hello!

 

 Visszaértem a svájci Eiger-túráról. 3000 km volt 5 nap alatt, 4 éjszaka sátorban. Az idő elég meleg volt, csak a hágókon volt hűvösebb. Eső Észak-olaszországban volt oda-vissza, visszafelé elég izmos felhőszakadás jött a Dolomitokból jéggel.

 Svájcban nagyon sok motor volt, sok márkatárssal találkoztam az R 100 P-D-tól kezdve az  1200 GS Adventure-ig mindennel. Majd teszek fel néhány képet, ha érdekel valakit, bár szerintem itt már sokan jártak Svájcban.

 

 A múltkorában volt szó a kipufogókönyök kékes elszíneződéséről. Nekem is szóvá tették már néhányan, de szerintem ez természetes dolog. Most olvastam róla, hogy a fémek közül a titánnak van ilyen tulajdonsága, hogy hő hatására elkékül. Úgyhogy szerintem az acélötvözet titántartalma okozza ezt. (illetve vannak teljesen titánból készült rendszerek is, de azt inkább drágább versenymotorokon alkalmazzák, meg persze aki meg bírja fizetni.)

 

 Nikon 8800: nagyon szép a motor ebben a színben, gratulálok hozzá! Nekem amúgy is mindig tetszett az 1150 R.

 

 GS tulajok: érdekelne, hogy hosszabb túrákon ki milyen tempóban hajtja a  verdát. Felpakolva, utassal, nagy melegben, hosszabb autópálya szakaszon stb. Én bízok a BMW technológiában, és tudom, hogy nem ok nélkül kerül ennyibe ez a típus, de néha elbizonytalanodok, hogy esetleg túlhajthatom a masinát...  Ha érkezne ezzel kapcsolatban egy-két tapasztalat, információ vagy számadat, akkor biztos elmúlnának a kétségeim.  Úgyhogy hajrá, akinek van ideje írjon!

 

 Gyusz