djibouti Creative Commons License 2006.06.25 0 0 323
Természetesen hiba lenne általánosítani. A „torkon lenyomó” eladástechnika sarkított megfogalmazás. Egy biztosítási üzletkötőnek, tanácsadónak (az egyszerűség kedvéért nevezzük ügynöknek), nincs más esélye. Azt kell eladja amit megszabnak neki. Amennyiben ez szerencsésen egyezik az ügyfél igényével, akkor minden rendben. Tudom, hogy biztosításra mindenkinek szüksége van. Ezt tőlünk nyugatabbra már nem kell annyira ragozni, és nálunk is egyre fogy azok tábora, akik abszolút negatívan állnak hozzá. Én is adok el belőle bőven.

Más cégek statisztikáit nem ismerem. A vállalatnak a statisztikáiban az AEGON közelít a 50%-hoz, a biztosítók küzül. Hozzá kell tennem, hogy a szerződéseink kb. 20%-a életbiztosítás. A többi 80% banki termék, ltp, eg.pénztár és nyugdíjpénztár. Nálam ez az arány hónapról hónapra változik.
Előzmény: Aegon Tanácsadó (322)