ftonyo Creative Commons License 2006.06.13 0 0 613

A finnugristák sem Petrus Ransanus, sem Antonio Bonfini megjegyzéseit nem vették figyelembe, sőt azt sem vizsgálták meg, egyáltalán ki lehetett ez a verónai szerzetes és miről írt még II. Pius?

 

 

Tipikus antifinnugrista csúsztatás... :(

 

 

 

Idézi Piccolominit: Nagy Károly: Őshazakeresőink nyomában 110-111. o.

Szintén idézi: Tardy Lajos: Régi magyar követjárások Keleten.

 

Ők mint keleten maradt MAGYAROKat emlitik Piccolomini "népét", mint ahogy maga piccolomini is teszi.

 

Jó, hogy leragadtok Zsirainál, akit elragadott a hév... Zsirai azt vette alapul, hogy "hivatalosan" 1240-ben elpusztult Magna Hungária, és nem maradhattak keleten magyarok.

tehát ha vki 200 évvelk később magyaret látott a Don FORRÁSVIDÉKÉN, az nem lehetett, mert nem voltak ott magyarok, mert a tatárok kiirtották őket.

 

De a finnugristák nem osztják Zsirai nézetét, mert a magyar és a vogul nyelv olyan régen elválrt egymástól (Kr.u. 500 körül) , hogy 1480 körül MÁR NEM HANGOZHAToTT EGYFORMÁNAK a két nyelv, még felületes szemlélőnek sem!!!

 

Ezzel szemben a "veronai ember" arról számolt be, hogy a Jugriabéliek és a pannoniai magyarok UGYANAZT a nyelvet beszélik! :)

 

Külön komikus, hogy Pivvolomini esetében mindig kihangsúlyozzák, hogy Mátyás ausztriai hadjárata miatt "csúnyákatirt"  a magyarokról.

 

Igaz.

 

De honnan tudta Piccolomini, h Mo 1541-től Habsburg fennhatóság alatt lesz?

 

Na ugye! :))

 

Más.

 

Ugye, az arab utazók a baskirokat azonositották a magyarokkal. Ebből levonható az a követkeutetés, hogy a 13. századi "baskir" nép a volgai magyarok neve volt az araboknál, s ezt a finnugristák is elismerik.

 

Nézzük mit irt a hanbsburgbarátsággal igazán nem vádolható Ibn Fadlán a volgai magyarokról, vagyos a baskirokról! Tanulságos! :)

 

 

„A türkök egy országába érkeztünk - írja Ibn Fad-lán -, amelyet Basgirdnak hívnak. Tőlük a lehető legjobban óvakodtunk, mert ők a türkök közül a leggono-szabbak, a legpiszkosabbak s a legvakmerőbbek, amikor gyilkolás végett támadásra kerül sor. Ha valaki közülük más emberrel találkozik, levágja fejét, elviszi és testét otthagyja. Szakállukat borotválják. A tetűt megeszik. Tunikájuk öltéseit végigkutatva a tetűt fogaikkal rágják meg. Közülük volt egy ember velünk, aki előzőleg muszlimmá lett, és minket kiszolgált. Egy nap láttam, hogyan fogdossa ki a tetűt ruhájából, körmével szétmorzsolja, azután megnyalja; mikor engem meglátott, azt mondta: Kitűnő!

Közülük mindegyik egy fadarabot péniszformára farag s azután nyakába akasztja; ha utazni vagy pedig ellenséggel szembeszállni kíván, megcsókolja s előtte leborulva azt mondja: »Úristen, tégy velem így meg így!« Erre azt mondtam a tolmácsnak: »Kérdezd meg valamelyiket, miféle érve van erre nézve és miért tekinti istenének!« Felelte: »Azért, mert én is ehhez hasonlóból jöttem a világra, és nem ismerek kívüle mást, ami létrehozott volna.«

Vannak közülük egyesek, akik azt állítják, hogy tizenkét istenük van: istene van a télnek, nyárnak, esőnek, szélnek, fának, embernek, lónak, víznek, éjjelnek, nappalnak, halálnak, életnek s földnek. Az az isten, aki az égben van, a legnagyobb köztük, jóllehet, az velük közös megegyezés alapján állapodik meg, s mindegyikük helyeslőleg veszi tudomásul, amit társa tesz. Távol legyen Allahtól, amit ezek a gonosztevők és hálátlanok (hitetlenek) állítanak, a lehető legtávolabb! Láttunk közülük olyan törzset, amely kígyókat,

és egy olyan törzset, amely halakat, egy olyan törzset, amely darvakat tisztel; erre vonatkozólag értésemre adták, hogy amikor egy velük ellenséges néppel hadakoztak, amely őket megszalasztotta, a darvak megszólaltak a hátuk mögött, mire azok, akik őket megsza-lasztották, megfutamodtak; ezért tisztelik a darvakat, azt mondva: »Ez a mi istenünk, mert megszalasztotta ellenségeinket«; ezért tartják azokat tiszteletben."

Előzmény: dzsaffar2 (599)