rainman Creative Commons License 2006.06.08 0 0 77

Vélem hűségidő alatt mondott fel, mert a hozzászólásban nem tünt fel, hogy lejárat utáni lett volna a felmondás.

 

Vélem: mondjuk 15-én felrúgom levélben a szerződést, azaz postára adom. Az mondjuk másnap-harmadnap- negyednap megérkezk a szolgáltatóhoz - mert mi van, ha pénteken délután adom fel azt a levelet? Na a szolgáltató a beérkezett írásbeli megkeresésekre feldolgozási időt hagy magának, mondjuk nyóc napot, tehát a mondjuk 18-19-én beérkezett levelet 26-án veszi kézbe.

 

A számlázási rendszer meg mondjuk 20-án készíti el a számlát - mondjuk 23-án kapod kézhez, 29-i határidővel - , mondjuk ez a számla a 10-i állapotnak megfelelően, a következő hónapra szóló előfizetésről szól. (és a rendszer még arról nem tud, hogy szerződésbontás fenforgásának tényálladéka forog fenn....)

 

Ha ennek befizetése nem érkezik be időre, megy egy felszólítás, miszerint elmaradásban van a hűdemélyentisztelt ügyfél, kéretik befizetni, merkülönben irgumburgum, kikapcsoljuk!

Persze közben becsap a ménkű, miszerint szerződést bontott hűségidő alatt, nosza akkor mehet ki egy kötbér befizetésére történő felszólítás is.

(itt most kérdéses, hogy a két ügy összefésülődik-é a rendszerben, és a két követelés esetleg egy korrigáló követelő számlán jelenik-é meg később, utalva arra, hogy az előzőek tárgytalanok, vagy mondjuk az előfizus dolgot kell lejátszani előbb, hogy az legyen egálban, miszerint minden jogos követelés térült,  - esetlegesen befizetett következőhavi meg visszautalásra került - és utána jön a kötbéres játszma, vagy tényleg két külön szálon fut az előfizetési díj lerendezése oda-vissza, és külön szálon a kötbér.)

 

Na ettől még cirfább lehet, ha a zügyfél "csakcsupán" a felefonszámlával marad annyira hátralékba, hogy kikapcsolják a vonalat (ott is fizetési emlékeztető, felszólítás, majd egyirányúsítás előzi meg a kikapcsolást! és ha tuttira nem fizet, hát követeléskezelő céghez kerülhet az ügy, de ez már független a kikapcsolás tényétől, merthogy az egyirányúsítás, kikapcsolás a szolgáltató részéről a kötelőnek mondható "kármentés" részének tekintendő.). Szerződés szerint DSL nyújtásához élő, korlátozásmentes telefonvonal kell, tehát ha nemfizetés okán a vonalat kikapcsolják, akkor az a szolgáltató érdekkörén kívüleső, - és a zügyfél érdekkörébe tartozó körülmény miatt - történik a szerződésszegés, tehát beindul a mandula, miszerint az ügyfél okán lehetetlenül el a szolgáltatás nyújtása, tehát az ügyfél kötbérfizetésre kötelezhető.

 

Na végülis: követeléskezelőhöz sokmenet után kerül az ügy, vélem nem bírósági végrehajtásként kell ezt értelmezni, hanem a szokásos követeléskezelésként, mert ha bírósági szakasz utáni a dolog, akkor akár hatósági támogatással a végrehajtó csönget be, és nincs mód levelezgetni.....

 

Mindezen fenitek csak a józan paraszti ész által kigondolt folyamatok, attól, hogy van magenta bézbólsapkán, még nem látok bele a T-online számlázási rendszerébe, de azt tudom, hogy az minősített, auditált! És mondjuk tudok tutti fórumról, ahol az ügyfelek tuttira naprakész és kellő jogkörökkel rendelkező tényleg bennfentesekkel tudnak kapcsolatba lépni, mondjuk ott bármi nyűg után többnyire "köszönöm"öt olvasok az ugyfelektől. És nem azt, hogy k.anyádat viktor, vagy kati a magentapólós anyádat, meg hogy vegyé'má' vissza, csinájá' másik nicket....