TCow Creative Commons License 2006.06.07 0 0 10116

működésileg nem indokolja semmi, de több helyről, főleg újautótulajoktól azt az infot szedtem össze (tehát nem olajostól, hogy lehúzzon egy fölösleges olajcserével), hogy sokat jelent/jelenthet új autónál egy 3-5 ezer km körüli olajcsere, a kezdeti bekopás-bejáratás után lecserélni az olajat. (annak ellenére hogy manapság nem kell különösebben bejáratni, és high tech motorok készülnek, biztos hogy egy mai új motor is bekopik a gyári állapothoz képest, és a bekopás eredményeképpen keletkező fémszemcsék a motorolajban/szűrőben vannak jelen)

 

másik megközelítés: egy autógyárnak nem érdeke, hogy "életed végéig" kitartson egy motor, a különösen gondos karbantartás eredményeképpen, ezért én szkeptikus vagyok a hosszú szervízintervallumokkal kapcsolatban, ergo sűrűbben cserélem az olajat, 15ezernél többet nem hagyok neki (hivatalos ciklus 30e), baj nem lehet belőle.

 

de olyat is hallottam, hogy fölösleges a 3-5ezres olajcsere.

 

mivel igazságot tenni nem tudok, az olajcsere pedig csak használhat, ártani biztos nem árt, ezért döntöttem úgy hogy hadd szóljon.

Előzmény: redbandy (10113)