stevie wonder Creative Commons License 2006.06.03 0 0 10064

extekergo,

 

ugyannak a motornak lehet kulonbozo a csereperiodusa, de ez kereskedelmi kerdes. A tipikus pelda a Dacia, amit Romaniaban 10 ezer kilometerenkent kell szervizbe vinni, nalunk 15 ezrenkent, mig egy ugyanolyan motorral szerelt Cliot 30 ezrenkent. Es meg csak az alkalmazhato olajok specifikacioja sem kulonbozik.

 

Az olcsobb autokon a markaszerviz kevesebbet keres, ezert az importor a rovidebb olajcsere periodusokkal zavarja vissza a garanciajukat felto autosokat  a markaszervizbe, amilyen surun csak lehet.

 

Az olajok hasznalat nelkul is eloregszenek, gondolj csak az elol felejtett serpenyore. Persze a motorolaj nem romlik meg olyan gyorsan, de a dobozbol kikerulve idovel fokozatosan veszit jo tulajdonsagaibol. Az olaj szavatossaga valoszinuleg 2 ev -- ez csak empirikus alapokon nyugvo feltetelezees. (Meg aztan a leghosszabb csereperiodus sem haladja meg a 2 evet, ha jol tudom.)

 

A motor es a kenoanyagok nagy ellensegei a sok hideginditassal jaro, rovid tavu utak.

 

Az autod szerintem lassan megerett az olajcserere. (Bar ilyen hasznalat mellett talan jobban jarnal egy bringaval vagy egy robogoval.)

 

Az ismerosod Opeljeben pedig feltetlenul ki kell cserelni az olajat. Vagyis azt a dolgot, ami most benne van :-)

Előzmény: extekergo (10063)