Jelenlegi önkormányzati formáció létjogosultságát illetően pesszimista vagyok. Neves politikusaink a médiában nem egyszer érveltek vele, hogy Angliában 800 önkormányzat van Magyarországon meg 3200 stb., stb. Mi lesz valójában a közeljövőben megtudjuk. Tárgykörben érdemi információként a Belügy Minisztérium alábbi hivatkozással elérhető, 2003-ban készült anyagát tudnám ajánlani. Frissebbet, további mértékadónak mondható anyagot pillanatnyilag nem tudok. Pártok, újságok hírmorzsáival óvatos vagyok.
http://www.toosz.hu/idea/kisterseg.doc
Mi számít rémhír terjesztésnek azzal igen óvatos lennék. Hogy, hány lépésben valósítják meg az tipp-mix keretében tényleg vitatéma lehet.
A helyi önkormányzat működéséről ma már lehet valamit tudni. Ennek az önkormányzati társulásnak a létezéséről, tevékenységéről pedig semmit. Jelenleg megvitatás alatt álló a térség lakosságát érintő fejlesztési tervekről megint csak semmit. Az a 10-20 ember aki valamely kiváltságos oknál fogja tudhat róla nem számít közvéleménynek.
Ki milyen szervezetbe lép be az magánügy. Ha ezt egy önkormányzat teszi az közügy. Mi ennek a konglomerátumnak a neve és abból következtethető feladata? Mi ez ha nem közügy! Ezt akkor is fontosnak tartanám, ha a repülőtér fejlesztése nem lenne benne a kistérségi fejlesztési tervben. Itt jutottunk el a népszavazás kérdésköréhez. Ez lenne az a fórum amelynek ezt mérlegelnie kellene. Ha jól tudom a közeljövőben döntetni fognak az előkészített tervekről. Előzőekben érdekellentétekről írtam. Gondold végig a Ráckeveieknek mi baja származik majd a repülőtér működéséből? Fogja majd érdekelni őket, hogy a Tököli lakótelepen, vagy a Miklósi Óázis mellett nem lehet majd lakni a repülőtér miatt! Ha valamely csoda folytán mégis kiírnák a népszavazást, hány ember tudná, hogy tőle 50-100-300 m távolságban lévő 130-150 dB zajt kibocsátó repülőgép milyen kockázatot jelent egészségére, otthonára. Kérem nézz körül Szigethalom fórumán, mennyire értették meg a résztvevők a zajforrástól való távolság jelentőségét. Hogy tudnád megértetni velük, hogy mit jelent 130-150 dB-s zajforrás alatt, mellett ilyen távolságban élni.
Tököl önkormányzata gyakorolja az I. fokú építésügyi hatósági jogkört a repülőtér területe felett. A területrendezési terv elkészíttetése államigazgatási eljárás részét képezi. A területrendezési terv keretfeltételeinek meghatározásában van csak beleszólása az önkormányzatnak. Ebben az eljárásban népszavazásnak, lakossági észrevételeknek nincs lehetősége. A területrendezési terv elkészítésének alkalmazott módja viszont jogilag támadható. Tudsz civil szervezetet, jogászt amely hajlandó lenne közreműködni?
Én a rendezési tervvel kapcsolatban 2x400 millió Ft-ról tudok!
A rendezési tervvel kapcsolatban előzőekben már kifejtettem véleményem. Amit a Tököli ÖK-nak felrótok azt a többinek is kellene címezni.
A magázódásért BOCSÁNAT! Kezdő forumozó vagyok. Van mit tanulnom! Magyar tanárok rémeként érthetően kellene fogalmaznom, meg egyéb nyavalyák gyötörnek.
Tehát ha nem mindig vagyok érthető tekintsétek születési hibának. Ha kijavítotok köszönettel veszem.
A repülőtér kérdéskörét jogszabályok nélkül nem lehet megérteni. Tehát muszály ezekről beszélni. Nem lehet 5-10 tőmondatban összefoglalni abban foglaltakat.
Ha megakarjátok érteni az eggig történt lépéseket, azok következményeit, tenni akartok otthonotok védelmében valamit muszály velük foglalkozni. A szigethalmi fórum vakvágányra futott. Most, hogyan tovább nem tudom. Kb. 5 km-re lakom a repülőtértől, nem tudom miért vergődöm gondolataim vannak.