Bolivian Dancer Creative Commons License 2006.05.14 0 0 26234

Szerintem, bár nem örömteli, sőt sajnálatos, de megérthető, hogy egy kettős haláleset lehetséges felelősét, 72 órára beviszik, (ha már bárkit ennyi időre be lehet vinni...) De ez nem vádemelés és nem előzetes. Ez egy olyan kockázat az éltünkben, aminek tudatában kell lenni, ha beülünk akárcsak az autóba. Nyilván az áldozatok és gyerekeik mellett a hapsit is nagyon sajnálom, jóérzésü embernek ez nagy lelki teher lehet élete végéig. Az meg külön gond lehet, hogy utólag a "rádiófrekvenciás zavart" (amiben nem hinnék) lehetetlen bizonyitani.

 

Vajon egy mentőernyő vagy bámilyen technikai kütyü megmentette volna a gépet a becsapódástól? Nem hiszem, a gép alacsonyról jött le, ezt egy "superhightech GPS-es lézer mühorizontos giroszkóp" sem mentette volna meg. Azt sem hiszem, hogy ilyen kütyük fejlesztése és kötelezővé tétele megoldás lenne, ennek több oka is lehet: 1., még nagy szériában is marha drága lenne 2., a modelleknél a tömeg nagyon fontos tényező, túl sokat nem lehetne beleépiteni, főleg a kisebbekbe, mondjuk a 2 kiló alattiakba, mivel ott még a szervó motorok súlya is jelentős tényező lehet. 3., milyen törvényi háttérrel lehetne kötelezővé tenni?

 

Nem osztom azt a véleményt sem, hogy ezek a termékek "meg zsebrádió alkatrészek vannak, olcsó PVC csatlakozók, olcsó vezetékek" volnának. Erre egy komoly iparág épül fel, aranyozott csatlakozókkal, hich-tech anyagokkal és komoly műszaki fejlesztésekkel, ez nem a bóvli kategória. Ahogy a rendes gépeknél, itt is bekövetkezhet mechanikai probléma, anyagfáradás vagy hiba, egy rosszul beszabályozott rudazat vagy nem eléggé figyelmesen meghúzott csavar, de ez az iparág nem bóvlit termel. Jelen esetben is inkább erre tippelnék, ami lehet elektronikai jellegü is, pl. az akkupakk egyik ponthegesztése elengedett, emiatt elment az áramellátás, vagy a csűrő rudazatában történt valami.