Laminex Creative Commons License 2006.05.07 0 0 9776

Egy autószalon beruházás szerves része az, hogy leülünk a generálimportőrön túl néhány kenőanyagforgalmazóval, bankkal, biztosítóval, autókozmetikai szerek forgalmazójával stb. és szépen megalkudunk, hogy ki mennyi jutalékelőleget dob be a szalonnyitásba (tízmilliós nagyságrend) és cserébe a szalon bevállal X mennyiségű termék eladását, vagy hitel kiközvetítést, biztosításkötést, reklámok kihelyezését stb. Ha ez nem megy, akkor az év végi elszámolás után jöhet a jutalék-visszaírás, amit persze a szalontulajdonos nem szeretne. 

A további években is szintén az eladott mennyiség után jutalék jár, extra túlteljesítés esetén, pedig extra bónusz: külfödi "tanulmányutak" a Bali-szigeteken a szalon főnökségének stb, különösen igaz ez akkor amikor a beszállító valamilyen elfekvő készletét bevállalja a szalon (pl: 2-3 éves töltésű olajok, kifutó termékek, magas THM-es hitelek).

 

Többek között ezért nem szeretik a márkaszervizek, ha te hozod az olajat a szervízbe, meg ha magadnak intézed a hitelt, biztosítást az autóvásárlásnál.

 

A fentiek részben magyarázatot adnak arra is hogy miért adja a márkaszervíz ugyanazt az olajat 6-7 e Ft-ért amit neten 2-3 ezerért rendelhetsz meg. Ami a márkaszervíz mellett szól, hogy ne csak sározzam őket, hogy ott a fáradtolaj és egyéb veszélyes hulladékok kezelése szabályozott rendszerben történik.

 

Bocs ha hosszú voltam.

Előzmény: kacagógerle (9775)