XS Creative Commons License 2006.05.07 0 0 946

Ez nem ilyen egyszerű. Egy durrdefektnél lazán el lehet szállni, pedig ott nem is változik a kerékállás szöge. Ha egy kerék rossz irányba fordulna valamilyen vezérlési hiba miatt, főleg kormányzott kerék esetében, kapásból elszállnál! Gondolj bele, hacsak a guminyomás jobban eltér a 2 első keréknél, vagy van egy icipici futóműbeállítási probléma, az autó kapásból húz valamelyik irányba. Nagy tempónál autópályán ilyen esetben biztos lenne a fejreállás.

A kerekekről pedig igenis fontos a visszajelzés. Az alapján "érzed" az autót, az útminőséget és főleg a csúszásokat. Ha érzed, egyből be tudsz avatkozni, ellenkormányzás stb. Ha nem érzed, az olyan, mint a számítógépes játékokban force feedbackes kormány nélkül, vagyis csak látod, hogy megcsúsztál abból, hogy fordulni kezd az autó. De mire ezt vizuálisan érzed, az már késő lehet. Sok szervokormányos autónál ma is megvan ez a probléma, hogy kevés a visszajelzés. Minél nagyobb a rásegítés, annál könnyebb a kormányt forgatni, és annál kevesebb általában a visszajelzés.

XS

Előzmény: enszuke (945)