Ezen ellenorizheted, hogy valoban o a tulaj
VIGYAZAT:
A V5 nevu okmanyban levo nev, cim az a "registered keeper", (magyarul "uzembentarto"), vagyis angliaban NINCSEN PAPIR AMI A TORVENYES TULAJDONORA utal !!! Az uzembentarto az nem feltetlenul tulajdonos.
Ezert kell HPI check, meg ilyeneket megcsinalni. Egy teljesen kaosz es zavaros jogi rendszer !!!
Azert a registered keeper a fontosabb mert annak az embernek a kotelessege kifiztni a kocsiadot, a biztositast, es az alkalmankenti gyorshajtasi/parkolasi bunteteseket, es o igy nyomonkovetheto.
Ebbol lathatjuk hogy a mai modern terrorallamokban az ado / vam / hadisarc / vedelmipenz / valtsagdij befizetese sokkal jobban fontos mint a jog es a rend fenntartasa.
A DVLA nem szereti, ha 4 het eltelte elott baxogassag a papir miatt, bar lehet probalkozni. A 4 het ami utan mar "rendellenesnek" lesz tartva az uj forgalmi kesedelmes megjelenese.
A vevo semmivel sem tud rahatni az eladora, hogy kulgye mar be a regi V5-ot. Viszont ha az elado megsem kuldte be, akkor a vevo a nala levo cetlivel igazolhatja a kocsi "megvetelet" - rajta az elado alairasa - es kezdemenyezheti egy uj V5 reszere torteno kiadatasat.
Az eladonak semmifele papirja nem marad - miutan elpostazta a regi V5-ot a DVLA-ba - amivel igazolni tudja hogy eladta a kocsit.
Vagyis ha az uj tulaj ezidoben belaszalad egy speedkameraba, akkor a regi tulaj csak abban bizhat hogy a DVLA megkapja a pontos adasveteli datummal ellatott
V5-ot, ami ketsegkivul bizonyitja hogy akkor mar nem o, hanem az uj tulaj a felelos mindenert.
Ha pont ilyenkor veszik el a postan a regi DVLA akkor jonnek a "hosszu nehez harci napok", mert allambacsi kimeletlenul bevasalja a penzt, es a veszekedest rahagyja a szegeny maszek polgarokra.
Ilyenkor az uj tulaj "termeszetesen" nem biztos hogy eloreugrik elismerni a vetket, kulonosen akkor, ha az esetleges buntetes meghaladja a kocsi erteket, ami regi olcso kocsi eseteben konnyen elofordulhat.
Ha eladtok autot, sohase postazzatok a V5-ot a postaladaba, mindig szemelyesen kell bevinni a postahivatalba, mert onnan mar specialis DVLA zsakba megy a DVLA-ba, vagyis NEM keveredik egyeb postai cuccokkal. Ez igy elfogadhatoan biztonsagos.
Forras: jomultkor kifaggattam postasnenit a fopostan ezugyben
Frissiben vett kocsi hasznalata: tax/mot/biztositas es mehet.
Az ember altalaban nem vesz MOT nelkuli roncsot.
Biztositashoz SEMMIFELE kocsipapir nem kell, csak be kell mondani a rendszamot, meg valaszolni egypar hulye kerdesre es FIZETNI.
Ado: ha ugyes vagy van a kocsin, ha nincsen a postan venni kell, de kell hozza a MOT es biztositasi papir is.
En nemreg lattam Volvot 320 ezer merfolddel, es meg ment...
:-))))))))))
Remelem segitettem.