Motoros1977 Creative Commons License 2006.05.04 0 0 931
A trabi generátor szerintem 500w-nál akkor sem terhel jobban ha zárlatos.
Természetesen lehet a meghajtáshoz használt motorral hatékonyan fékezni. Akár blokkolóra is. Azonban ez 1 körös fékrendszer. Ha belegondolsz, minden jármüven legalább 2 körös fék van de inkább 3.
Ugye a hidraulikus féknél az első és hátsó kerekek fékezése független, illetve még ott a bowdenes kézifék. Nem azért használnak bowdent, mer az olyan jó, hanem mert ha elmegy a hidraulika, még mindig van egy teljesen független fékezési lehetőség.

Elektronikus fékénél elmegy a vezérlés, zárlatos lesz valami, lefagy a windows és máris fék nélkül maradtál, kell egy kiegészítő fék ami fékezi a kerekeket akkor is, ha elmegy hirtelen minden elektromosság.

Jelenleg az elektromos fekezét ugy oldják meg, hogy simán motorfékként jelentkezik. Ez közben vissza is termeli az energiat. Ha pedig intenzíven akarsz fékezni még mindig ott van a hidraulikus fék.
Ezt szerintem tovább lehetne fejleszteni, hogy ha csak picit nyomod a fekpedált akkor a villanymotor fékező hatását növelje, és csak ha jobban benyomod, akkor kezdjen a mechanikus fék működni. Mechanikus fék nélküli kocsiba én bizony nem ülnek bele.

AZ SKF és a SAAB közös fejlesztése volt egy olyan prototipus amin a kerekeket külön külön független hajtást és kormányzást kaptak. Mindent szervók mozgattak még a tárcsafékeket sem hidraulikusmunkahenger, hanem elektromotorok fékezték.

Egy computeren keresztül kizárólag elektronikusan irányították az egész kocsit, de ez csak egy tanulány autó. Minden jó ötlet benne volt, de a fejlesztők anyira féltek, hogy 15km/h-ra volt lekorlátozva a kocsi, nehogy valami baj legyen egy meghibásodás alkalmával.

Egyébként ebben az autóban is volt lehetőség a kerekek összekormányzásával fékezésre.

Szóva jó ötleteid vannak, de ezeket egyrészt kitalálták, másrészt a technikai fejletség még nem érkezett el oda, hogy ezeket használják is.

A jókis 100éve bevállt fékrendszerekkel nincs probléma, nem lehet egy kipróbálatlan, új elvvel lecserélni egyik napról a másikra.
Előzmény: enszuke (925)