Szia Takarító!
Látom, lassan megérted, hogy Pál beszél a "test"-tel kapcsolatban többféle értelemben "test"-ről
- ami pl. jogos fizikai szükségekre, "ápolásra" vágyakozhat, azaz nem a gondolatiság jellemzi elsődlegesen, hanem a puszta fizikai lét (pl. Ef.5,28-29.),
- amit elsődlegesen a gondolatiság jellemez, azaz a szívet, a vért/lelket, agyat magában foglalja, s a "testi természet" a jobb kifejezés rá (így fordítja pl. az SZPA új fordítása...).
A fizikai testnek is szüksége van "sanyargatásra", mert nem csak kenyérrel él az ember, hanem Isten minden igéjével, s az Isten akarata nélküli gondolatisággal rendelkező "testi természetet" is fel kell váltani a megtérés után a megújult "krisztusi természetnek".
Monda Péter is, hogy vannak Pál leveleiben "valamely nehezen érthető dolgok", de ez nem azt jelenti, hogy nem megérthetőek, hanem csak azt, hogy - nehezen... És azt is mondta ezzel, hogy törekedni kell megérteni azokat, s nem nyugodni addig, amíg meg nem értik, mert különben "elcsavarják azt a maguk vesztére" az emberek.
Mert megkerülni nem tudják...
Üdv.:
vm