kswturbo Creative Commons License 2006.04.11 0 0 248

Csak hogy hogy visszavegyek kicsit mindenkinél a Kappa-mániából: pocsék hétvégém volt.:-(((((((

Szombat du. elkezdett vmi halkan köszörülni a motortérben. OK, spré a hozzáférhető csapágyakra, el-elhallgatott. Aztán megint. Nem túl hangosan, sőt, menetközben sehogyse. Aztán néha sírni kezdett valami. Nem ékszíj volt, lecsekkoltam. Aztán elhallgatott. Vasárnap du. (mikor máskor????) hosszabb útról hazafelé, garázstól 2 km-re elölről csattanás, kattogás, zakatolás, motor elgyengül, fullad, iszonyatosan csattog: ez ugyebár vezérlés, átugrott v mi. (Szervizkönyv szerint, ami többször helytállónak bizonyult, alig 57e km volt vezérműszíj-csere óta.)

Ma de. tréler, szakadó esőben a szervizig (kivételesen márkaszervizbe), szétszedték, du. tel. Na most: kiegyenlítő-tengely külső szíjvezető csapágya szétnyíródva, szétesve. Ettől ment el a vezérlés, szerencsére csak egy foggal. Cserélni kell azt, amit normál szíjcserénél, plusz a kétoldalon bordázott "balansz" szíjat, csak ez az alk.rész 30k HUF! Ha elszakadna, vinne mindent, nem lehet megúszni. Szerencsére" a csapágy külön cserélhető, így talán megúszom a végén ötszámjegyű blokkal.

Tehát: a kétliteres 16V turbo motornak van két kiegyenlítő tengelye, ami bekavar a vezérlésbe is, és a csapágya csinálhat hirtelen egy százezres számlát. Tudom hogy ebben a kategóriában egy vezérműszíjcsere is lehet közel ennyi, de azért ez nem volt szép, Magnifico...