Neville2004 Creative Commons License 2006.04.06 0 0 topiknyitó
No egy topik a budapesti elővárosi közlekedés szégyenének a Budapest-Kunszentmiklós-Tass vonalnak.
Szívem szerint legyalulnám az egészet, és újjáépíteném, mert nagyon el van cseszve, de ez sajna kivitelezhetetlen.
Amit feltétlenül meg kéne csinálni:
- Kicserélni a Ferencvárosból KöKire vezető vágányokat. Ha már kivágták oda a vonal vonatait, legalább ne ezer éves vágányok lennének, hogy 2-vel döcögjön be, és egy 5 perces utat negyed óra alatt tegyen meg.
- Pesterzsébeten (Soroskári út és Soroksár között) 2 vágány kellene.
- Dunaharaszti alsón (Dunaharaszti és Taksony között) szintén szükség lenne egy második vágányra.
- Dunavarsányban (Taksony és Délegyháza között) is kéne a 2 vágány.
Ezzel nem csak, hogy a menetidőt csökkentenék jelentős mértékben (végre nem kéne Taksonyon vagy Délegyházán álldogálni, várva a szembejövő vonatot, ami általában késik), de elfogadható menetrend kidolgozása is szóba jöhetne.

Az utolsó vonat 22:30-kor indul Bp-ről. MIÉRT? Ha az ember elmegy bármilyen sporteseményre, koncertre, stb. lehetetlen elérni! Múltkor is Monorra kellet lemennem egy ismerősömhöz, mivel oda van elfogadható menetrend, vagy különben csövezhettem volna. Indulhatna egy vonat pl. 23:30-kor is, egy órával később. Szerintem egy minden probléma nélkül megoldható lenne, ilyenkor nincs valami nagy vasúti forgalom.
A vonal jármúparkja pedig visszafele fejlődik. Amig a Józsefvárosba és a Keletibe mentek, sokkal jobb kocsik voltak a vonalon. Nem az a fő gond, hogy nem új kocsik vannak (bár mi is megérdelnénk néhányat belőlük), hanem hogy ha az ember felszáll elkapja a hányinger, olyan mocsok van.

No én jól kikeseregtem magam, várom mások véleményét is.