o0-0o Creative Commons License 2006.04.05 0 0 5

Szerintem azt döntsd el, hogy fogsz-e mindig állványt cipelni magaddal-e vagy sem. És hogy milyen fényviszonyok közt fogsz fotózni leginkább. Magyarán szólva a felhasználástól tedd függővé. Ha nagyrészt jó fényviszonyok közt fogsz fotózni, azaz nem kell hosszú záridő, akkor mindenképpen 70-200/4. Ha rossz fényviszonyok közt fotózol leginkább (1/100-as záridőnél nagyobbra van szükség), akkor jól jön a stabilizátor. Leginkább ekkor a 70-200/2,8 IS USM az igazi. Jó tudom, nem ez volt a topic címe, de sajnos én is két éve ide lyukadok ki, hogy ez lesz majd nekem egyszer.

 

Aki 70-300-at vagy 75-300-at vesz, azt csak átmenetileg veszi, lehet hogy ez az átmenet 2-3 év, de a végén mindig L-nél köt ki az egyszerű halandó (persze aki nehezen is, de megteheti, hogy annyit költsön rá). Hogy mégiscsak az lenne a jobb. Az L-eknek talán kevésbé esik az áruk, bár a 70-200 IS az két három éve még 7-900 ezer volt ha jól emlékszem, most meg 513ezer az edigitalnál. (na most jól megcáfoltam magam :))

 

EF 75-300 IS USM-et használok két éve koncertekhez, és a stabilizátor sokszor jöt jól, de a fényerő hiányzott. Most vettem egy manuális fixet (200/2,8), stabilizátor nincs, de fényerő és mosott háttér az van. (Néha mosott az egész, ha nem koncentrálok eléggé, mert még nincs ef emulátorom, de majd lesz tuti!)

 

Amúgy 200mm és 300mm közt a 75-300-nál nem érzek eget verő különbséget. 200mm felett szerintem egy manuális fix 400mm-es vagy 500mm-es elég. Bár biztos megcáfolnak :D

Előzmény: kohalmik (4)