SLX-350 Creative Commons License 2006.04.03 0 0 9466

Szia Pestigyerek,

 

számomra jó érzés, ha tudok másoknak segíteni - az már csak egy (lehetséges) plusz ha valaki a Castrol kenőanyagok valamelyikében találja meg a számára legjobb megoldást.

A turbós motorok valóban érzékenye(bbe)k a hidegen történő terhelésre és a melegen történő leállításra mint atmoszférikus feltöltésű rokonaik de ez az eltérés (ma már) nem olyan drámai mértékű mint mondjuk 15-20 évvel ezelőtt. Akkor (most erre különösen érzékeny konkrét márkákat és típusokat nem említve) elég volt egy-két gázfröccsel való leállás vagy hidegen történő "ráterhelés" a turbó kinyiffanásához. Ma már - részben a motorolajok fejlődésének is köszönhetően - nem ilyen kritikus a helyzet de a turbók azért élettartamban mindenképpen meghálálják ha hidegen nem "küldöd meg" az autót és a leállítás előtti utolsó 2-3 kilométert nem padlógázon teszed meg. A leállítás előtti állóhelyzetben történő járatásra szvsz (ma már) nincs szükség.

A (jó minőségű) motorolajnak egyébként nem jelent komoly "többletmunkát" a turbó: az olaj a turbón egy szösszenet alatt átsiklik így az olaj hőmérséklete ezekben a motorokban (az olajteknőben) alig magasabb, mint egy atmoszférikus feltöltésű motorban.

Előzmény: pestigyerek (9463)