pestigyerek Creative Commons License 2006.04.03 0 0 9463

SLX: Nagyon korrektül informálsz minket és baromira türelmes vagy. Elárulnád hogy neked ez hol térül meg? Ennyi időt és kutatást fordítani erre a témára csak azért hogy önzetlenül segíts másokon... Szóval hol itt a bibi?

Azért lenne egy szakmai kérdésem is: A turbós motorok leállításakor, főleg az autó meghajtása után az olaj keringése a turbóban leáll, azaz az olaj rendkívül felmelegszik. Ez mennyire befolyásolja az olaj minőségét, pontosabban ha sok rövid utat teszünk meg sokkal gyorsabban megy tönkre az olaj. Jol gondolom? Ha "megfő" az olaj az okoz-e károsodást az olajban? Valóban 1-2 percig érdemes járatni az autót alapjáraton  mielőtt leállítjuk? Én eddig ezt nem tettem. Lehet hogy úgy van méretezve, megtervezve a turbó hűtése hogy ha egy tudatlan paraszt (jelen esetben én)  jár vele akkor se nyiffanjon ki semmi idő előtt? Ha meg így van akkor feleslegesen füstölünk percekig a leállítás előtt?

Előzmény: SLX-350 (9462)