poiuzf Creative Commons License 2006.04.02 0 0 12332
Nahát szóval..
Múlt hét kedden indultam de az ablakmosó hibája miatt Esztergomból még haza kellett jönnöm egy kis szervizelésre (természetesen lett volna idő a javításra de hát nem szabad elsietni), így aztán este fél 6-kor tudtam csak elindulni (az utasítás: péntek délutánra minden körülmények között felérni a norvég Skodjéba hahaha:)).
Amikor Trelleborgban leszálltam a komphajóról éreztem hogy mintha kicsit nehéz lenne tekerni a kormányt, értesítettem az otthoniakat megnyugtattak ha van elég olaj a szervóban baj nem lehet. Gőteborg felett (péntek 10 óra) közöltem hogy így nem lehet tovább menni okoskodjanak ki valamit.
Csodálatos ötletek jöttek kifejezetten teherautó-szerelőktől:
1, elszakadt az ékszíj
2, nincs elég olaj a szervóban
3, elromlott a szervómotor
Megoldások:
1, nem ékszíj hajtja hanem a kompresszorról van a hajtás, tehát ha van levegő van szervo
2, van elég megnéztem
3, ezzel én nem tudok mit kezdeni

Akkor is öntsek bele olajat így az otthoniak. Öntöttem a benzinkútnál kapható hidraulika olajból tökig lett így továbbra sem működött. Akkor (és figyeljétek a logikát) levegős lett mert öntöttem bele olajat. Megoldás: emeljem fel az első tengelyt és forgassam sokszor jobbra-balra a kormányt. Ennél a pontnál küldtem el mindenkit mindenhová hogy mit kivel és hol emelgessen.
Nagylelküen(?!) megengedték hogy visszamenjek a DAF szervizbe. Visszaértem délután fél 4re és a legnagyobb meglepetésemre egy magyar nyelven kiválóan kommunikáló szerelővel találkoztam. Segített az intézkedésben (itthonról kellett küldeni a Hungarotruckon keresztül egy fizetési garanciát vállaló faxot, addig a hibát sem állapítják meg). Fax nagy nehezen megérkezik addigra a főnök és a többi szerelő hazamegy csak honfitársunk marad jólelküségből. Fülkét felnyitja de még elötte közli: 2 eset lehetséges vagy szervómotor vagy csapszeg (ilyen egy jó szerelő). Szervómotorról 3 másodperc alatt megállapítja hogy jó tovvábbi 12 másodperc múlva közli a csapszegek kb 300000km óta nem voltak zsírozva így aztán nem tudtak mit tenni berágódtak szép lassan. Ezt hívják a karbantartás hanyag elmulasztásának ilyenért Svédországban pert lehet indítani a sofőrnek a cég ellen ugyanis ez így életveszélyes.
Ez után ugyancsak két lehetőség állt elöttünk:
1, rosszabb: csere leghamarabb hétfői alkatrész rendeléssel kedden megérkezik szerdán beszerelik
2, jobb: melegítéssel kijön a régi zsír aztán most rendesen megzsírozni
Ez a második lett szerencsére este 8ra meg is csinálta közben én kávét gyümölcsöt miegymást fogyaszthattam. Ha nincs ez az ember még mindig Skandináviában bolyonganék és hát kicsit többe is került volna a cégnek.
Autó kész mehetek tovább, de már csak hétfői a lerakodás.
Norvégiában még tél van egyes helyeken nappal is csak minusz 3 éjszaka 10-15. A tengerparti részeken már sokkal jobb idő van 9-10/0. Az utakon jégbordák néhol hóátfúvások. Csomó automata trafipax van ahol kilométerenként.
Ez volt az első rész a megpróbáltatások ugyanis még nem értek véget
Előzmény: poiuzf (12328)