damnation Creative Commons License 2006.03.31 0 0 64
Szívembe markoló vad ötlet: a standard mountain bike-ok pedáloldali váltóját átültetni a go-kartba. Finom gázzal, ha a gép lendületben van, lehetne váltani. Kis kerékkel indul, aztán felvált a középsőre... ejjj...

A terv: Motor felől a bicaj pedáljánál megszokott 3as fogaskeréksor, váltóval. Ez a részegység össze lenne kötve egy nagy tengellyel, amely össze lenne kötve a kerekekkel, külön-külön, lánccal. Így megvalósulna a "differenciálmű" (lol), és váltó is lenne... igazán bika lenne 1:20 indulni, aztán át 1:10-be mondjuk... és ha nem elég, akkor 1:5-be, vagy tudomisén mennyibe. Jó lenne az fix! És "bátraké a merőkanál", vagy hogyan is mondtad...

A kormányszerkezetet a bicikliével hasonlóan szeretném megoldani => enyhén önbeálló lesz a gép, ez elősegíti, hogy elsősorban egyenesen menjek. Bicajozásnál a nullkezezés elengedhetetlen kelléke :]
Egyúttal remek (és esszenciális) az a mód, ahogyan a dupla roller kományozhatóságát megoldottad. El sem tudnám képzelni másképp (már az első LEGO autóm is így működött, sőt, a Moszkvicsom is, a lábbal hajtós).

A fékről továbbra sincs fogalmam sem, bár... bicikliboltból szerzett tárcsafék simán megtenné - ha szeretnék annyit költeni rá. De nem, nem szeretnék, úgyhogy marad valami itthon barkácsolt, a "lábatle" megoldásnál egy fokkal jobb fékrendszer.

Kaszninak lehetőleg csöveket fogok használni, esetleg itt-ott L keresztmetszetűeket. Talán ezek hajlanak a legkevésbé (a cső tuti). És minél könnyebb legyen, ugyebár...

Ó, mégis van home-made fake (fék:D) ötletem: egy nagyított V-fék elrendezést képzelj el. Az erőkar jó nagy legyen, mondjuk 20 centi (tehát a V fék két szára 20-20cm), a fékpofák egy tárcsát fognak közre, tehát kvázi tárcsafékről beszélünk. A fék működtetése kis fékkar helyett egy átlagos kézifék nagyságú karral történne, amivel már komoly erőt ki lehetne fejteni.
Ez a fék akkor lenne működőképes, ha a közös tengely nem biciklikerekeket hajtana meg, hanem "direkt" lenne az összeköttetés a közös tengely, és a kerekek közt. Így azonban két féket kell majd összehangolni, két olyan féket, ami egy-egy hátsó kereket fékez. (Hajh! Szép meló lesz... :]) Ráadásul a legolcsóbb fék (fékpofa+fékkar, tehát maga a fékező szerkezet, bovden, stb nélkül) is 2500/db. 6-7000ért fékezni elég luxus... erre kell még vmi jó megoldást találni.