Törölt nick Creative Commons License 2006.03.18 0 0 46

Igazatok van alapkérdésekben,de azért..hmm..Ha kicsit a másik oldalt nézem is kinyílik a bicska a zsebemben.Képzeld magad egy számítástechnikai cég helyébe,aki filléres haszonnal 12közvetítőn át behozza a tajvani gagyit,csakhogy minden kisgyereknek a legújabb DVD író és 128bites 250Mhz-es VGA lehessen a gépében.Próbál a nagyokkal versenyezni,szeletet kihasítani a piacból.

És akkor jön Józsika,aki hogy-hogynem,a két éves gar lejárata előtt 5nappal visszahozza a DVDt és az eredeti ár megtérítését vagy a legújabb készüléket(ami persze hasonló árú mint a kezében tartott volt újonan) követeli,egy 2éves,jó állapotban és működőképesen is filléreket érő "retro" szutyokért.

(ja és a 2 év is induljon újra ám,olyan nincs,hogy ő egyszer kifizet egy terméket,és nincs mindíg a legújabb garanciális terméke,akár 10év múlva is.....?!?vagy hogyan is van ez?:))

Nos elárulom ezreknek,ha nem tízezreknek _így_ van egyfolytában "új gépük" mifelénk..

A magyar ugye ahol tud ügyes..ld "felfeslő varrású" adidas cipő és társai..

Namost innen nem nehéz megérteni a cégek arroganciáját.

Amíg szervizesként dolgoztam,ne tudjátok meg hányszor "sugtam",segítettem,próbáltam a cég hatáskörén túl 4szemközt segíteni a user-t(már ha láttam,hogy olyan,és akaratán kívül került garanciális "csapdába"),végül ki is rúgtak.(nem,nem mistralos voltam!)

Másfelől ez sokszor egy meddő vita,aminek nincs gazdája.

Másik példa:

Gondold el,te mint bolt megveszel tőlem a nagykertől pl 400db PCTV stereo kártyát bízva benne,hogy gyorsan eladod "jó" haszonnal és valmit keresel rajta,mert ha már kicsit ülsz rajta,tuti,hogy buksz.A nagykeráron nem megy el,ott porosodik meg a kirakatban-raktárban.

Tehát bevállalod:igenám,de kiderül,hogy a kártya nem tudja a magyar TV szabványt,vagyis dehogynem,csak épp a magyar kábeltv hálózatok 99%-a szabálytalan,és olyan "elven" szervezi a csatornákat ahogy nemhogy nem kívánatos de TILOS.(ez is hungarikum,mienk a drót,nézi a hülye user amit adunk,a tvjén bejön,más meg kit érdekel)

Most akkor hozzák vissza a kártyákat neked,hogy nem állítható be a kép vagy a hang...csupa felbontott,szétkalamolt cucc.Mit kezdessz vele?Újnak már nem ildomos eladni,meg nem is lehet,a megkarcolt driverCDvel,mancsolt távirányítóval,feltépett dobozzal,zacskókkal.Vissza nekem,a nagykernek?

Én ugyan vissza nem veszem,csak ha hibás a termék.Bevizsgálás után a Pinnacle speckót tudja,van kép,van hang,hogy a magyar TVvel mi van,engem nem érdekel,nem vagyok én mindenható..árulok egy terméket,ha valaki megveszi és nem azt tudja amit akart,így járt.Birkózhat a TVvel vagy a Pinnacle-vel.

Namost jön az a helyzet,hogy a fogyasztóvédelem kit véd?  A fogyasztót.Kinek a javára dönt (teljes árat vissza,még ha a user 9v-os elemmel megkezelte is a kártyát,hogy legyen rossz,és jobban balhézhasson a cseréjért?!)

persze,hogy user javára.A Pinnacle sosem veszi vissza a jó kártyát,de a rosszat is legfeljebb kicseréli.Na,nem egy kis nagyar cégnek vagy lebuj nagykernek,hanem a kinti nagyonnagy nagykernek,már ha nem garanciaszázalékban vannak.

Az tudjátok mi? A gyár semmiért nem ad egy perc garanciát sem(!),de minden 20darabra ad egy pluszt.Szerinte ennyi megy tönkre.Ha több? Mit érdekli,az eredeti vásárlási szerződés így szólt,akkor a nagyon-nagyker bukik minden tönkrement darabon.Jó hogy mindent kitalál,főleg egy balkáni kis tyúkól ország lebuj kereskedőjével szemben,miért nem cseréli a garanciális terméket.

Ki xopik végül?

Elárulom..a magyar számítástechnika,a magyar vállakozók,a magyar piac..ahol jelelnleg pont ezek miatt a fogyastóvédelem,apeh,vpop,stb tempók,jogszabályok és hozááláás miatt nem lehet legálisan kezdeni semmit,boltot nyitni,megélni.

Sőt,hovatovább már dolgozni is csak feketén lehet,vagy szürkén,ál 4órában,minimálbéren,stb.Vagyis ki koppan még? A valódi szakember,az igényes és vevőre odafigyelni,a problémáját megoldani képes munaerő,aki már utálja az egészet,és inkább elmegy falat vakolni,vagy hornyot vésni,csak ne lásson már vörös fejű üvöltő usereket,és ne legyen a szőnyeg szélére berendelve,ha segíteni próbál.

Ne csodálkozzatok,hogy ezek után a szervizekben láma gamer kiscsávókat,félállású egyetemistákat,egyszál "általános" gimnáziummal "guruskodó-okoskodó" gyerekeket találtok.

Tudjátok,voltam én olyan számtech. boltban,ahol 8óra hivatalos munkaidő,10et kell bent lenni (mert az eladók takarítanak,de közértbe is nekik kell menni a főnöknek,stb),és végig _állni kell_,legfeljebb támaszkodni lehet,a pultnak,polcnak,szék nincs is kint az eladótérben.

Nem viccelek,ez halálosan komoly.Miért van így? Csak.Állítólag nem veszi ki magát jól,ha a "vevő" belép az üzletbe és az alkalmazott olvasgatva ücsörög.(az egyébként töküres boltban ahova 3óránként téved be valami szerencsétlen).

Tehát maradnak akik megélnek a csempészek,pénzmosodák,és egyéb velejéig korrupt,összefonódott "érinthetetlen csodacégek".Akik persze xarnak az egészre,ha bedöglik a bolt,majd csinálnak mást.