Ilyen az LT-n előfordulhat.
Az öcsémmel történt ugyanez a dolog. Nála csak 2 csavar veszett el, a maradék 3-nál is csak 2-3 menet volt hátra. Kb 200km-t ment a kerékfelszerelés után.
100 km/h-nál előzés közben történt. A motor az út teljes széltében szlalomozott. Szembe jött egy IFA, aki a rémülettől lehajtott az árokba, hogy elkerülje a motort.
Csak azért úszta meg, mert szerencséje volt, meg talán elég sokat endurozott, és egyből felállt a lábtartóra.
Az Ő kereke nem esett ennyire ki.
A paralever lehajtáson 4 csavar fogja a kereket, kivéve az LT-t mert ott 5.
Az osztás 10*10-es, csak az LT-nél középen is van egy.
Ez valószínű, hogy a nagyobb súly miatt van, de ettől még nem történik ilyen.
Az LT csavarjai valamivel hosszabbak is.
A jelenség oka:
Az LT nagyobb súlya miatt a felni olyan, mint az autóknál, tehát van egy tehermentesítő átmérő, amin szorosan illeszkedik a felni.
Ha ezek után a kerék régóta nincs leszedve akkor rágyógyul erre az átmérőre és képes egymaga tartani a kereket.
Ha régóta nincsenek ellenőrizve a kerékcsavarok, akkor azok annak ellenére, hogy 5 db van belőle, kicsavarodnak és elvesznek.
Ekkor csavar nélkül sok km-t el lehet menni vele, egészen addig, amíg nem kap egy keresztirányú terhelést, amikor a kerék lehuppan erről az átmérőről, és a képen látható eredményt kapunk.
Az oka ennek a nem megfelelő nyomatékkal való meghúzás és az utóellenőrzés vagy a fene tudja mi. (Pl a kerékcsavarok esetében a gyári könyv nem írja, hogy olajozd, vagy zsírozd be az összerágódás miatt, ellentétben a többinél).
A képen látható esetet nem ismerem, de ha ez menet közben esett volna le, akkor a motor nem így nézne ki, vagy nagy mázlija volt és nagyon tud motorozni.
Valószínűbb, hogy a szalagkorlátnak való ütődés következtében huppant le.
A veszélyes ennél az a jelenségnél, hogy semmiféle előjele nincs.
1000+ km-re otthontól:
Megoldás ekkor az, hogy mindenki aki egyedül ül a motorján ad egy csavart a motorjából a legközelebbi szervízig, ugyanis akár 2 csavar is elég.
Természetesen ekkor csak poroszkálni érdemes.
Másik megoldás, hogy van nálad pót csavar.
Amióta nálunk ez történt a családban, azóta viszek 2 db-ot.
Az LT-n kívül tudtommal nincs ilyen tehermentesítő váll a hátsó kerekeknél, tehát ha azoknál tekeredik ki a csavar akkor már a kicsavarodás elején elkezd szitálni a hátulja, amit meg érezni lehet.
Ugyancsak van nálam ékszíj, mert ha az szakad el akkor rövid távon megáll a motor a töltés hiánya miatt. A típusa miatt nehéz hamar pótolni. Jó hír, hogy nemcsak a BMW jó bele, 1 helyen lehet kapni baráti áron Bp-en más gyártótól is.
Van még nálam a hátsó hajtáshoz nagy csapágy (20-25eFt), meg szimmering (3-5eFt) is. Ja meg gázlámpa, hogy a tönkrement nagy csapágyat ki tudjuk venni.
Erről a hátsókerék csapágy tökremenetelről az utolsó "BMW klubélet"-ben lehet olvasni, ugyancsak egy a BMW túraklub általszervezett túrán járt így egy 1150GS.
Mi is hoztunk már haza Erdélyből a Király hágóról GS-t ez miatt. Kb 1 óra alatt ki lehet cserélni, ha nem zuhog a nyakadba az eső.
(A BMW Motorclub Budapest, (www.bmwmcb.hu) klubban van egy motorszállító utánfutó, amivel minden klubtagot bárhol európán belülről hazahozunk.)
Üdv
mrt