mrt-666 Creative Commons License 2006.03.10 0 0 633

Ilyen az LT-n előfordulhat.

 

Az öcsémmel történt ugyanez a dolog. Nála csak 2 csavar veszett el, a maradék 3-nál is csak 2-3 menet volt hátra. Kb 200km-t ment a kerékfelszerelés után.

100 km/h-nál előzés közben történt. A motor az út teljes széltében szlalomozott. Szembe jött egy IFA, aki a rémülettől lehajtott az árokba, hogy elkerülje a motort.

Csak azért úszta meg, mert szerencséje volt, meg talán elég sokat endurozott, és egyből felállt a lábtartóra.

Az Ő kereke nem esett ennyire ki.

 

A paralever lehajtáson 4 csavar fogja a kereket, kivéve az LT-t mert ott 5.

Az osztás 10*10-es, csak az LT-nél középen is van egy.

Ez valószínű, hogy a nagyobb súly miatt van, de ettől még nem történik ilyen.

Az LT csavarjai valamivel hosszabbak is.

 

A jelenség oka:

Az LT nagyobb súlya miatt a felni olyan, mint az autóknál, tehát van egy tehermentesítő átmérő, amin szorosan illeszkedik a felni.

Ha ezek után a kerék régóta nincs leszedve akkor rágyógyul erre az átmérőre és képes egymaga tartani a kereket.

Ha régóta nincsenek ellenőrizve a kerékcsavarok, akkor azok annak ellenére, hogy 5 db van belőle, kicsavarodnak és elvesznek.

Ekkor csavar nélkül sok km-t el lehet menni vele, egészen addig, amíg nem kap egy keresztirányú terhelést, amikor a kerék lehuppan erről az átmérőről, és a képen látható eredményt kapunk.

 

Az oka ennek a nem megfelelő nyomatékkal való meghúzás és az utóellenőrzés vagy a fene tudja mi. (Pl a kerékcsavarok esetében a gyári könyv nem írja, hogy olajozd, vagy zsírozd be az összerágódás miatt, ellentétben a többinél).

 

A képen látható esetet nem ismerem, de ha ez menet közben esett volna le, akkor a motor nem így nézne ki, vagy nagy mázlija volt és nagyon tud motorozni.

Valószínűbb, hogy a szalagkorlátnak való ütődés következtében huppant le.

 

A veszélyes ennél az a jelenségnél, hogy semmiféle előjele nincs.

 

1000+ km-re otthontól:

Megoldás ekkor az, hogy mindenki aki egyedül ül a motorján ad egy csavart a motorjából a legközelebbi szervízig, ugyanis akár 2 csavar is elég.

Természetesen ekkor csak poroszkálni érdemes.

Másik megoldás, hogy van nálad pót csavar.

 

Amióta nálunk ez történt a családban, azóta viszek 2 db-ot.

 

Az LT-n kívül tudtommal nincs ilyen tehermentesítő váll a hátsó kerekeknél, tehát ha azoknál tekeredik ki a csavar akkor már a kicsavarodás elején elkezd szitálni a hátulja, amit meg érezni lehet.

 

Ugyancsak van nálam ékszíj, mert ha az szakad el akkor rövid távon megáll a motor a töltés hiánya miatt. A típusa miatt nehéz hamar pótolni. Jó hír, hogy nemcsak a BMW jó bele, 1 helyen lehet kapni baráti áron Bp-en más gyártótól is.

 

Van még nálam a hátsó hajtáshoz nagy csapágy (20-25eFt), meg szimmering (3-5eFt) is. Ja meg gázlámpa, hogy a tönkrement nagy csapágyat ki tudjuk venni.

 

Erről a hátsókerék csapágy tökremenetelről az utolsó "BMW klubélet"-ben lehet olvasni, ugyancsak egy a BMW túraklub általszervezett túrán járt így egy 1150GS.

Mi is hoztunk már haza Erdélyből a Király hágóról GS-t ez miatt. Kb 1 óra alatt ki lehet cserélni, ha nem zuhog a nyakadba az eső.

 

(A BMW Motorclub Budapest, (www.bmwmcb.hu) klubban van egy motorszállító utánfutó, amivel minden klubtagot bárhol európán belülről hazahozunk.)

 

Üdv

mrt

 

Előzmény: Hori R1100S (627)