alázógyík Creative Commons License 2006.03.08 0 0 1023
Egy kis infó a kezdeti bejáratásról. Copyright from VARSHI, CIVIC-Topik.


"Ezekről a mai modern motorokról sokan azt mondják, nem is szükséges őket bejáratni, vagy már a gyárban megtették, sőt a kézikönyvek se mindig említenek meg ilyen periódust... de valahogy mégis az terjedt el bevett szokásként, hogy az első időkben kímélni kell a motort.
Az a tapasztalat, hogy az első pár ezer km-en ne engedd a fordulatszámot 4000 fölé. Szóval az első 1000 alatt hímestojás (nézz ki pár szép vidéki várost, látványosságot, jó messze a lakóhelyedtől, 1 hétvége alatt megvan a 1000 km).
Ezután (mondjuk 2-3 ezer km-nél) iktass be egy rendkívüli olajcserét, hogy a gyártás során a motorban maradt sorja és szennyeződés kikerüljön, és a már összekopott alkatrészekkel bátrabban hajthasd a már bejáratott motort, lassan és fokozatosan emelve a legnagyobb elért fordulatszámot.
Ha vigyáz az ember a motorra, a verda idővel alacsonyabb olaj- és benzinfogyasztással, ill. további erősödéssel hálálja meg. Első időkben egyes motoroknál magasabb olajfogyás figyelhető meg, ami később normális mértékre csökken.

A lényeg a fokozatosság, és hogy adj neki egy kis időt..."

Előzmény: v.ferenc (1021)