vidi313 Creative Commons License 2006.03.04 0 0 34
Számomra az az elbűvölő, ha egy gyár képes olcsón, jó minőségű, flexibilis belsővel rendelkező, nagyon jól használható kisautót készíteni, nem pedig a több tízmilliós autócsodák. Ennyiért készíteni valami jót már kötelező!
Nem véletlenül említettem a padló alatti motorelhelyezést. A gyárak a rendkívül magas vételár miatt rontják el ebben a szegmensben a piacot (Smart), és nem igaz, hogy ilyen építési módú autókra nincs igénye a vásárlóknak. Kinek ne kellene azon az elven épült modern megnagyobbított kiskocsi, mint amilyen pl. a FIAT 126 Bis volt? Csak a belső flexibilitás érzékeltetésére egy szélsőséges példa: adva van egy 3 méter és 5 cm hosszúságú miniautó padló alatti motorral. (ez az említett típus). Adva van mellette 150 kg. 15 cm széles és 220!!! cm. hosszúságú faburkolólap mennyiség. Vajon ezt a hosszúságot ebben a mennyiségben bele lehet e pakolni egy ilyen miniautóba úgy, hogy még a hátsó ajtót is lecsukom. A válasz: IGEN!! Jobb oldali első ülés ki, 10 másodperc – hátsó üléstámla előre hajt, 5 másodperc. Ez az anyagmennyiség be, hátsó ajtó lecsuk. Kész! A kérdést meg lehet úgy is közelíteni, hogy vajon egy Opel Omega Karavánba 15 másodpercnyi átalakítással hogyan lehetne berakni ezt a 220 cm hosszúságú anyagmennyiséget úgy, hogy ott is lecsukni a hátsó ajtót? Tehát nagyon sok érték rejlik ebben az építési módban.
Előzmény: Lente (33)