Varshi Creative Commons License 2006.03.03 0 0 933

> A mai diesel motorok hatásfoka 20-30% al jobb mint a benzineseké,

> a kisebb fordulatszám miatt hosszabb az élettartamuk is,

 

Ráadásul részlerhelésen és hidegen még kevesebbet esznek a benyásoknál, és akkor az "érzetről", amit a korai nagy nyomaték ad, nem is beszéltünk.

 

Ezt megadja egy turbós benzines is, igen. Csak ugye már tárgyaltuk, mennyiért. :(

 

 

> Aki az államnak többet akar adózni a benzines autója miatt annak nagyon örülök,de racionális érvek alapján, a közlekedére a diesel a menö.

Ráadásul nyugaton teljesítmény szerint szoktak adózni, abban pedig megint a dízel a nyerő -- azonos LE-vel egy dízel sokkal jobban megy a hétköznapokban, de sokszor még a kirívó állórajtos 0-100-ra és végsebességre is (ez már mondjuk sokmindentől függ).

 


> SZVSZ A benzines soha nem fogja elérni a diesel hatáfokát amíg nem oldják meg, hogy öngyulladással működjön.

 

Ráadásul a mechanikus pillangószelep is sokat fojt, meg igazából pont a turbó (esetleg a kompresszor) lenne az, ami még növeli a hatásfokot.

 

A dízelek terjedésének a JÓVAL szigorúbb környezetvédelmi előírások szabhatnának csak határt (aminek jelenleg nem igen tudnak megfelelni, vagy túl drágán tudnának csak), de az még odébb van. Amíg meg lehet, hogy kitalálnak valami újdonságot.

Ha csak nem előbb állunk át az alternatív üzemanyagokra. Aki foglalkozik ugyanis a kérdéssel, az nem sok jóval bíztat. :(:(:(

Előzmény: Raga156 (932)