> Egyábként is sokkal jobban bízom egy JAPÁN benzineszben mint egy Olasz vagy Francia dízelben.
Pedig az olasz dízelek nagyon jók, a franciák meg egyenesen legendásak. Szvsz ez már inkább hit kérdése.
> Egyábként is sokkal jobban bízom egy JAPÁN benzineszben mint egy Olasz
> vagy Francia dízelben. Az 1.9-es SX4-t nem is fogja itthon venni a kutya se.
És a két mondatnak van egymás köze?? Mert ha nem, akkor miért írtad egy bekezdésbe őket?
> Mindeki el van ájulva hogy a modern dízelek hogy mennek egy Benzines autókhoz képest.
> Cak azt sokan elfelejtik hogy míg a dízel turbós addig a benzines csak szívó. Megnézném
> hogy egy azonos köbcentis "modern" dízel és egy turbós benzines autó közül melyik jönne ki győztesen.
Örök duma, de nem vezet sehova. Amíg a palettán egyedül a szívó benyást meg a tubós dízelt lehet kapni, addig nevetséges érv a "bezzeg ha nem szívó".
Van? Nincs. Mi a kérdés?
A turbós Stilo Abarth pl. azóta is készül, muhaha.
Ráadásul a pénztárnál - ha van egyáltalán - akkor jóval többet kell perkálni a turbós benzinesekért, az értékvesztése brutális, a benzinkútnál meg sikítasz. Csókolom.
> Megnézném hogy egy azonos köbcentis "modern" dízel és egy turbós
> benzines autó közül melyik jönne ki győztesen.
Nézd meg az Astrákat. 2.0 T vs. 1.9 CTDI
Erősebb a benyás, ja. Gyakorlatilag kb. egy lehelletnyivel. Csak közben kétszer annyit eszik. Jóval drágább. A fenttartás/casco horror.
3 év múlva meg kevesebbet ér. Most akkor miért legyek elájulva attól a turbós benzinestől? (Pedig nekem is benyásom van, és most cserélem le. Körülnéztem. Ha jók lennének a (már ahol lennének) turbós benyások, tudnék róluk. ;)
Ráadásul nagyon sok gyártónál szimplán nincs rendes "benzines testvére" a TD-knek. Pl. a WV csoporton belül az FSI motorok drágábbak a PD TDI-knél. És többet esznek, és még szériában sem mennek jobban, 100e-ből megtuningolva meg bealázza a dízel. Mi a megfejtés? Drága a benzines, igen. Csak ezen a vásárló nem tud változtatni.
Figyelem, ez a fenti dolog nem vonatkozik a kisautókra és a csúcs benzinesekre (amiknek ára/értékvesztése is "csúcs":/)!
És ez még csak széria autó. Mennyi a "gyári" "csiptuning"?
70ezer?
Amúgy ültem már olyan 1.9 TDi-ben, ami kb. 600e Ft ráköltése után lever egy gyári tuningos SAAB Aerót. Évi 30ezret futott mellette üzembiztosan, szóval nem csak 400 méterig húzta.
Vasárnap lesz egy dízel-benzines topictali, ahova elhoznak egy most felhúzott Octáviát, ami kb. Egy BMW M3-as dinamikáját tudja.
Komoly dolgok ezek...