"mire eladom lehet hogy kiderül hogy olcsóbban vettem a switnél"
így igaz! és ehhez nem is kell éves 50 ezer km-t menni.
számoljunk csak kicsit... legyen a dízel mondjuk 500 ezerrel drágább. a legtöbb ember hitelre veszi az autót, a +500 vételár emel kb havi 5-8000-et a részleten. hogy ezt lenullázzuk:
éves 15 ezer km, ez tipikus magyar átlagautós. sőt ennél talán az átlag többet is megy...
ez havi 1250 km. benzinnel, 8 liter átlagfogyasztással, 260 Ft/l benzinnel: havi 26000 Ft
GO, 6 literrel, szintén 260 Ft: 19500 Ft /hó
azaz az üzemanyagon egy éves 15 ezret utazó ember a mai benzinárakon számolva 6500 Ft-ot takarít meg, így a törlesztés és az üa ktsg kb azonos, szóval mire kifizeti a hitelt a két autó tök ugyanannyiba került.
És még nem számoltunk azzal, hogy ha 5 évig megvan az autó, vajon mennyit emelkedik 5 év alatt a benzin ára... ha 300 ft felett lesz a bezin máris 8000 a megtakarítás.
Ha pedig valaki éves 20 ezret megy, ami még mindig nem egy hatalmas, szokatlan futás,akkor mai áron is havi 10 ezer a megtakarítás.
tetézzem?? mikor 5 év múlva eladod az autót a ma 500 ezerrel többe kerülő dízel még mindig többet ér majd 100-200 ezerrel...