Nem ott van a hiba.
Tegyük fel, hogy van egy fiókunk, info@xykft.hu. A cégnél dolgozik egy titkárnő, egy informatikus, egy marketinges, vezérigazgató, ügyfélszolgos, projectmanager, könyvelő, stb. Éjjel 11-kor érkezik a fiókba egy levél. Mindenki alszik, csak az informatikus Béla kocsmázik. Hazamegy hajnali kettőkor, megnyitja a levelezést. Rábök az olvasatlan levélre, hogy megnézze neki szól-e, ekkor lekerül róla az olvasatlan jelölés, holott nem kéne neki a beállítás szerint. Béla látja, hogy a levél nem neki szól, mert árajánlatot akarnak kérni két vajaskiflire, így az üggyel másvalakinek kell foglalkozni. Nem kapcsolja vissza olvasottra, mert
- miért kéne neki visszakapcsolnia, hiszen be van állítva a levprogija
- az esetek nagy részében nem történik meg az olvasottra állítás, hiszen ha egy egy héttel ezelőtti olvasatlan levélre bök, akkor nem lesz olvasott, valamit a régi verziókban jó volt
- sok kevertet ivott
Reggel bemegy dolgozni a nép, levprogit elindítja, majd megnézi az olvasatlan leveleket. És az említett példány nem lesz közöttük, mivel lekerült róla a jelzés.
A levéltömegek között senki nem fogja végignézni, hogy az adott levél azért olvasott, mert
- valaki elintézte az ügyet
- levélvisszaigazolás, nem érdekes
- spam, reklám, hírlevél, nem érdekes
- vagy esetleg éppen értékes levél.
És ha értékes is, lehet hogy azért van olvasottra állítva, mert az illető nem mailben intézte el, hanem felhívta telefonon. Vagy a feladó hívta fel, hogy már nem aktuális.
Stb, lehet fokozni.
Lényeg, hogy olyan dolog történik, aminek nem kéne.