Amida Creative Commons License 2006.02.22 0 0 488

 

Szomorú vagyok, mert úgy müködik a topik ahogy a többi.

Mindenki leírja a magáét - vagy amit éppen talál a keresője - ilyen is van itt. Én általában kerülöm őt. Aztán van olyan aki beírja a magáét, teszem azt bármelyikünk reagál rá, de az illatő tojik rá...mit írt a másik válaszul.

Valóban jogos az intés a Lektortól: személyeskedésbe fulladó otromba képzelgésekről írkáltok.

At agyatokkal, a tudatotokkal akartok választ találni egy szimbolumokkal leírt világról. Nem fog menni.

Mert a tulajdonságok és tartalmak egymást áthatása nem csak a szimbolumokra jellemző, hanem a hasonló lényegű szimbolizált tartalmakra is.

Lentebb valaki azt irta az apokalipszisban szereplő 144.000 számról, hogy darabra ennyi fér az új városba. Nem a 1+4+4=9 és a 9 az emberiség száma.

A három zero pedig a három emberi szintet: fizikai, spirituális és asztrális jelölése. De éppen jelenthet más, szintén hármas tagoltságú szükségszerűséget, hiszen az Újszövetségi részben van, amit a hármas felosztás és a szentháromság ural.

 

Viszont magát az embert az emberi pszichét nem a hármas, hanem a négyes osztat jellemzi. A másképp gondolkodók közös felismerése ez, amit - ezt a gondolatot - a IV. lateráni zsinat kiátkozott (micsoda ötlet) és követőit megégette. A "titkos" társaságok annyiban voltak titkosak, amennyiben nem voltak "törvényesek" és az életüket tették fel eszméjükre.

 

Magában a szentháromság fogalmában még meg van a fentebb már emlitett egymásba hatolás. Az Atya megjelenik a Fiúban a Fiú az Atyában, a Szentlélek az Atyában és a Fiúban és ez a kettő az előbbiben mint paraklétoszban.

Paraklétosz (görög) ügyvéd, védelmező, segítő, vigasztaló.

Az a lépés amely az Atyától a Fiúig és annak egy meghatározott pillanatban történő megjelenéséig tart - idő elemet képvisel. És a Mater Dei képviseli a tér elemet.

Az őskeresztények ezt a Mater Deit neveztél Szophia.Sapientiának is nevezték.

Szophia-Sapientia (görög-latin) Isten bölcsességénak női alakban történő megszemélyesitése.

Hogy ez valóban így volt arra a Tamás-aktákban vannak utalások és persze az újszövetségi részben: a Példabeszédek (8,22-35) Mert ezeknek a zsinatoknak soha nem sikerült igazából a "tisztogatás"

Ezért tekintek úgy a régi "társaságokra" mint a Tanítások Őreire.

Igy aztán ez a fogalom "a női jelleg" meg lett mentve, legalább is a Szentlélek szinboluma magán viseli.

Maga a négyesség azonban teljesen hiányzik a dogmákból, pedig a korai egyház szimbolikájában még kelen volt. pl. egyenlő szárú kereszt, mely egy körbe volt foglalva. És jelen volt a rosa mystica is.

A rosa mystica (latin) misztikus rózsa, az odaadás edénye, megjelelölt forrás és titkos kert. (nem vagyok profán: minden nő hordozza a férfi itt csak vandég....sub rosa.

Na gondolhatjátok, hogy ezerrel üldözték.:)

És máig fennmaradt - hála a gnosztikusok áldozatvállalásának - a Mater Dei - és az átszellemített  föld attributumai. A négyesség női jellege. De magán a négyességen van a hangsúly: hiszen az ember lelki mivolta is négyesség. Erre ment a játék. Mert ez vezet az önmegismeréshez. Ez pedig a dicsőséges keresztény atyáknak nem volt érdeke. Nem - ad hoc - csinálták. Okosak, műveltek voltak. Pontosan tudták mit kell tenniők.

(most fentebb csak kitérőleg emlitettem a tér-idő kérdését, ami Keleten föl sem merül, Einstein vágta haza Európában)

szvsz, jó lenne ha más okból nem, de kultúrtörténeti értéküknél fogva, az igaz tanítások megőrzőiként tekintenétek ezekre a gondolkodó emberekre. Mint olyan emberekre, akik Európa szellemileg legsőtétebb évszázadaiban szembe mertek menni a lélek fölötti hatalom úraival és megőrizték a jót, amikor a rossz uralkodott.

Nem nagy szavak: mert ez a rossz még most is bocsánatkérésekre kényszerül és még sokaktól kell bocsánatot kérnie.

Amida