Üdv mindenkinek!
Hátha még valaki idelátogat...kár lenne, ha kivérezne ez a topik...
Elolvastam minden előzményt, és kissé megdöbbentem azon, hogy a magatartás - szorgalom "jegyeket" milyen komolyan veszik a továbbtanulásnál.
Engem, ha középiskolás tanár lennék, magasan nem érdekelne, hogy mennyire szorgalmas a gyerek. Arra van a felvételi. Gondolom a nem szorgalmas gyerekek szorgalom hiján úgysem tudnak bejutni a jobb középiskolába, ha pedig erőfeszités, izzadás nélkül teljesiti a középiskolás felvételi követelményeket, akkor annál jobb, mert egy kis zsenipalántát tanithatok:)))
Ha valami érdekelne, az esetleg az, hogy milyen a viselkedéskultúrája, mennyire nyitott, van-e olyan tantárgy, amiben képes elmélyülni és alaposan foglalkozni vele, mennyire intuitiv, gazdag-e a fantáziája stb. Szóval ilyen dolgok.
De hogy a gyerek személyiségvonásaiból kiragadjuk a szorgalmat és azt osztályozzuk, egyszerűen nevetséges! Számomra az érdemjegyek azt jelentik, hogy a gyerek bizonyos fokú erőfeszitést követően valamilyen fokon megtanul egy anyagot és a tanár ezt méri. De hogyan lehet erőfeszitéseket tenni a részben öröklött tulajdonságok által is meghatározott magatartás javitása érdekében.
Szerintem el kellene törölni az egész marhaságot.
Yule