A vasutas topikokon csak nosztaliázás + csak "imádom a MÁV-ot" szövegek jönnek be. Panaszt nem szeretik!
Alapvetően saját véleményem szerint fölösleges a "Vasutas fórumba" átmozgtni.
Leírok egy réges régi saját esetet
Anyámmal Mezőtúrról mentünk busszal Kisújszállásig
Kisújszállástól vonattal.
Ez lett a vesztünk
Anyám közalkalmazott lévén 50% al utazott.
Kiskörénél túl sokat vártunk, gyanús volt, nem volt ellenvonat
Hevesen aztán elkezdődött a kálvária.
Ott 2 óránál is többet vártunk.
Kiderült egy M44-es vonatta extra búzaszerelvény robbant le előttünk.
Füzesabonyból szereztek segélygépet.
Amikor beértünk Kál-Kápolnára nem volt 2,5 óráig semmilyen vonat Füzesabony és onnan Eger irányába
Én élve az utazásról lemondás intézményével, előbb a kalauztól, majd a jegypénztártól kértem visszatérítést.
40 percig állították ki az igazolást. Ingáztam a keller és a jegypénztáros között mert "nem találták a nyomtatványt" megjegyzem, levonás nélküli visszatérítés a le nem utazott szakaszra.
A tét az volt hogy 8 csomaggal ketten elérjük a 4 km re levő Kápolna községben levő VOLÁNBUSZ Budapest-Kápolna Eger járatát ami sikerült is Kápolna buszváróteremben 7-8 percet vártunk és pontosan jött a Pestről érkező busz.
Ha nem így döntünk az utolsó busszal mentünk volna haza Eger mellé.
Alapból ha a MÁV megoldását nézem, 2 óra 10 perc késéss, 2,5 óra várakozás a következő vonatra az alapból 4 óra 40 perc.
Egy Kisújszállás-Eger szakaszon ami 74+29=103 km ez alapmenetidő kedvező átszállással 2,5-3 óra ehhez hozzáadva a a MÁV késését maga a késés több mint a menetidő.
Kál Kápolnán akkor 1999-ben úgy mentek a vonatok hogy Füzesabony felé meg nem álló IC vonatok mentek, személy vagy gyors nem 2,5 óráig.
Alapvetően ez okozta azt, hogy 4 km-ert gyalogolva a Volánbuszt kelett választani.
Megjegyzem a Volán nem változtatott menetrendet így fejből tudtam, hogy megy a járat ez is segített.
Végig buszozni drágább let volna mint felhasználni a közalkamazotti féárút.