vidi313 Creative Commons License 2006.02.08 0 0 31
Az elmúlt időszakban több sikeres kifutott példánynak jelent meg a nosztalgia változata, több kevesebb sikerrel. Ilyen a VW bogár modernizált változata, vagy a hamarosan megjelenő Trepiuno is, ami megjelenését illetően a régi FIAT 500 – as formavilágára emlékeztet. A ma megjelenő autók mindegyikéről elmondható, hogy magas áraik mellett a régiek tükrében nagy fejlődésen mentek át, és mindegyik sokkal jobb, mint pl. 20 évvel korábbi elődeik voltak.
A mini autók világában is látni a törekvést, az adott méreteken belüli minél tágasabb, kényelmesebb, praktikusabb beltér kialakítására. Az újonnan kibocsátott nosztalgia autókról az jut az eszembe, hogy magam is szívesen látnék egy ma már nem járatos, viszont praktikumban, használhatóságban ma is utolérhetetlennek számító kialakítási módot. Ez pedig a padló alatti motorelhelyezés. Ennek mintapéldája volt a FIAT 126 Bis, ami itt Magyarországon igen kevéssé ismert. Akinek volt, vagy van még ilyen, annak nem kell magyarázni, hogy mit jelent ez a kialakítási mód a beltéri tágasságot, flexibilitást, használhatóságot, praktikumot illetően egy adott méretkategórián belül. Ma egy ilyen kialakítási mód, mondjuk a 3,5 méteres kategóriában, olyan nagyságú, és praktikumú belteret eredményezne, amivel a mai legmodernebb gyártmányok egyike sem rendelkezik ebben a méretkategóriában!! Nem értem az autógyárakat, miért nem nyúlnak ehhez a formai kialakításhoz?