SLX-350 Creative Commons License 2006.02.03 0 0 8831

Szia Kefferi,

 

alapvetően nem nagyon rossz kenőanyagokat adtak az autódhoz de nem is a leginkább belevalókat.

A motorhoz ACEA B1-es 10W-30-as illetve ACEA B3-as 10W-30-as, 10W-40-es vagy 5W-40-es motorolajokat találtam az ajánlásban. Ezek közül szvsz 10W-30-asat nagyon ne keressél mert ritka mint a fehér holló - a jelenleg használt Opel olaj vagy akár a korábban használt GTX (Magnatec 10W-40?) megfelelő (a kátrányt és a vízet erre a célra valóban célszerű mellőzni).

A váltóba 3.5 liter Ford M2C-175A jóváhagyású (API GL-4-es SAE 80W-90-es) hajtóműolaj szükséges - a TAF-X tudja ugyan a GL-4-et de ezt az olajat alapvetően a fronthajtású autók diffivel egybeépített váltóihoz fejlesztették (a TAF a TransAxle Fluid rövidítése), így van benne egy kis deviancia a GL-5 irányába. Vélhetően pozitívan reagálna a váltód ha egy "normál" GL-4-es hajtóműolajat töltenél bele (ezekben az olajokban jellmezően több olyan adalék van, ami megkönnyíti a szinkrongyűrűk zárását).

Leghamarabb az osztóműben kellene olajat cserélned, oda ugyanis 2.3 liter Ford M2C-166H jóváhagyású (jellemzően Dexron II D) ATF szükséges, aminek a lelkivilága meglehetősen távol van a jelenleg benne szenvedő olajtól (TAF-X? SAF-XJ?).

A diffik sem érezhetik magukat a legjobban a SAE 75W-140-es SAF-XJ-vel mivel azokba SAE 90-es (API GL-5-ös) hajtóműolaj szükséges (hátra LS adalékolt). A túl magas viszkozitási értékű "vastag" olaj szinte szó szerint "nehezen fér be" a SAE 90-es olajra méretezett illesztési hézagokba (hidegen "viszi" a sperdifi lamelláit),  túlmelegedik és hamarabb öregszik. Az első difibe egy 80W-90-es API GL-5-ös, a hátsó difibe pedig egy LS adalékolt SAE 90-es GL-5-ös hajtóműolaj (1.3/2.8 liter) vélhetően orvosolja a problémákat. A kormányszervőhoz nem tudok semmi okasat mondani, az általad jelenleg használt ATF (elvileg) megfelelő hozzá.

Előzmény: Kefferi (8828)