Kefferi Creative Commons License 2006.02.02 0 0 8828

Új fórumozóként először is üdvözlök mindenkit.

 

Aztán a következő tiszteletteljes kérésem lenne az olajos nagyhalakhoz. Kiváltképp SLX-350-hez. Adott egy '94-es Ford Maverick (alias Nissan Terrano) 2,7 TD manuálváltós vas, aminek a komplett hajtásláncában és a kormányszervójában a nyáron olajat cseréltem. Az alkatrészbolt ajánlata alapján a váltó/osztómű, hátsóhídba Castrol SAFX-J, az első hídba TAF-X olajat tettem (ha jól írom).  Vagy fordítva, erre már pontosan nem emlékszem, az olcsóbb volt a több.  A kormányszervóba MOL ATF-et. A hatás rögtön jelentkezett is, a kormányszervó kissé érzéketlenebb lett, a sebességváltás pedig kissé akadozó. Ja, azt elfelejtettem, hogy azelőtt tökéletesen működött minden, előző télen is, csak biztos ami biztos alapon cseréltem olajat. Most viszont a hidegek beköszöntével, hideg motorral való indulást követően pár percig a kocsi érezhetően "töri" az olajat, annyira, hogy az elsőkerékhajtás automata féltengelyzárai maguktól bekapcsolnak, a kormányszervó pedig darabosan jár, meg orrán-száján izzadja az olajat. Valószínüleg nem megfelelő az olajak specifikációja,  és megköszönném, h megadnád a helyeset.

 

A másik gondom, hogy csak hollnd nyelvű gépkönyvem van hozzá, és irodalmi szintű holland nyelvtudásommal - valószínüleg helytelenül - azt silabizáltam ki, hogy a mi éghajlati viszonyaink közt a kátrány és a víz között bármi használható motorolajként, ami kissé furcsa egy tádé esetében. Eddig Castrol GTX-et de az utolsó olajcsere óta 10/40-es félszintetikus Opel olajat használok, nem vettem észre különös változást.

 

Előre is kösz a segítséget 

 

                                                                                 Kefferi