ezerkilenszaznyolcvannegy Creative Commons License 2006.02.02 0 0 5414

 

A 2006 Februári Chip DVD-n dr Vedres András mesél a Hidrogén autóról.

 

Látszik, hogy látott már közelről ilyet.

 

I. Tárolás.

 

a.) Nagynyomású palackokban.  A kaliforniai Quantum Trishield Al+szénszálas+műgyanta palackjai.  5.000 PSI vagy 10.000 PSI ( 340 vagy 680 atm) tárolják a hidrogént.  Állítólag nem veszélyes.  A palackok általában az ülés alatt foglalnak helyet.

 

 

QuantumTriShieldPalack

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

b.) folyékony hidrogén, -253 oC-ra lehütve.

 

 

 

c.) szilárd halmazállapotú vegyületben.  A Nátrium-borohidrid reakciója lett bemutatva, amelyik oda-vissza végbemeny.

 

 

NatriumBoroHidrid

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

d.) Metanolból előállítva Oláh György receptje szerint.  Dr. Vedres szerint ez nem megoldás, mert keletkezik CO2.    Itt ellent kell mondjak dr Vedres-nek.  Az emberiségnek elsődleges priorítása, hogy legyen olcsó üzemanyag, és csak utána következik az, hogy lehetőleg tiszta legyen.  Ha az embereknek annyira fontos lenne a CO2, akkor nem lennének szén-erőművek. 

 

 

 

Metanol-Hidrogen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II.  Üzemanyagcella - robbantott rajz. 

 

 

Uzemanyagcella - Robbantott rajz.  Ez összerakva egy vékony lap.  Sok-sok ilyen lapot tesznek egymás mellé.  A hidrogént baloldalon áramoltatják.  Csak akkor fogy, ha van áramfogyasztás.  Jobb oldalt nem tiszta O2-t vezetnek be, hanem levegőt.  Ha van áramfogyasztás, akkor a hidrogén leadja elektronját az áramkörbe, a hátramaradt proton pedig átdifundál a membránon, reagál az oxigénnel, és vízgőz formájában távoznak.     A cella csak a tiszta levegőt szereti, a jelen levő CO2 erősen rontja a hatásfokát, ezt ki kell szürni.

 

 

 

 

III.  Üzemanyag - kerék hatásfok.  Benzin esetében 16%, Hidrogén hibrid esetében 48%.

 

IV. Előállítás - természetesen atomenergia hőjével.  Íme a reakció:

 

 

HidrogenBontas Atomhovel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V.  Kúthálózat.  Megoldódni látszik.  Legalábbis Kaliforniában.   Jelenleg van 13, jövőre átadnak 17-et, 2010-re pedig lesz 170.    Az nem derült ki, hogy a 680 atmoszférás vagy a -253 oC-os megoldás nyert.