Szia tompika1!
Ha már kaptál választ, akkor bocs, de most nincs időm végig bogarászni az egészet, csak átfutottam a hozzászólásokat.
Te egy többfokozatú olajról beszélsz, ami téli 0W 5W 10W és nyári 30 40 50 kategóriákat határoz meg a SAE J300 szabvány alapján.
Amennyiben a motor pl 5W40-es, az azt jelenti, hogy a kinematikai viszkozitása 100°C-on 12,5 - 16,3 között van, az első szám (és betű, de az mindig W :) ebben az esetben -30°C-os hidegszivattyúzhatósági határértéket jelent (0W : -35, 10W: -25). (ezen a hőmérsékleten a CCS viszkozitása 660 mPas, ami ugye nem azonos a kinematikai viszkozitással) ez az érték azonban csak irányadó érték, hiszen a járműveket különböző olajszivattyúkkal szerelik.
Magyarországi viszonylatban (az extrém hidegektől eltekintve) a 10W-s olajok is bőven megfelelnének, de a szintetikus technológiával készülő olajok többsége inkább 0W ill. 5W-s.
Üdv